Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informatycznych (MIIT) opublikowało dokumentację homologacyjną Tesli Model 3+ i Tesli Model 3, czyli Modelu 3 Highland w wariancie, odpowiednio, LR AWD i RWD. Nie wiadomo, czy to nazewnictwo trafi do Europy, wygląda natomiast na to, że na zderzaku z przodu nie będzie kamery, która pojawiła się w niektórych wczesnych materiałach producenta.
Tesla Model 3+, Tesla Model 3 – kolejne szczegóły techniczne
Zacznijmy od fotografii tyłu samochodu, którą dołączono do dokumentów certyfikacyjnych (źródło). Choć na klapie bagażnika znajduje się rozstrzelony napis T E S L A, nad napisem „Model 3+” go powtórzono, tym razem w języku chińskim. Pierwsza seria Modeli 3 Highland przygotowana do transportu do Europy nie ma w tym miejscu żadnej wzmianki o modelu, widać to na nagraniu Wu Wa (zdjęcie nr 2; źródło). Plus „+” w nazwie symbolizuje wariant z większą baterią i napędem na obie osie, nie mamy pojęcia, jak zostanie oznaczona wersja LR RWD:
Jeśli chodzi o przód, to na zderzaku raczej nie ma kamery (zdjęcie nr 1), która pojawiła się w pierwszych materiałach producenta (zdjęcia nr 2 i 3). Wlot powietrza wydaje się dużo głębszy, nie widać atrapy chłodnicy:
Tesla Model 3+ (czytaj: Long Range AWD) wyposażona jest w baterię z ogniwami LGES posiadającymi katody nikiel-kobalt-mangan (Li-NCM), z kolei Tesla Model 3 (czytaj: RWD) otrzyma baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa LFP dostarczane przez CATL. W specyfikacji nie pojawiają się ani ogniwa BYD Blade, ani też nowoczesne ogniwa LMFP wytwarzane od niedawna przez CATL, o których spekulowano jeszcze w maju 2023.
Tesla Model 3 Highland oferowana będzie z jednym lub dwoma silnikami. Wersja RWD ma 194 kW/264 KM mocy, wariant Long Range AWD posiada z przodu dodatkowy silnik 137 kW/186 KM, sumując zgodnie z zasadami arytmetyki mamy więc 331 kW/450 KM dla wariantu AWD. Ale taka prosta matematyka nie musi się sprawdzać, silniki mogą być tak sterowane, żeby nie osiągały mocy maksymalnej w tym samym przedziale.
Waga wersji RWD to 1,76 tony, wariant LR AWD z większą baterią waży 1,823 tony. Nie zmienił się rozstaw osi Tesli Model 3 (2,875 m), auto jest natomiast minimalnie dłuższe (4,72 m zamiast 4,694 m). Pozostałe wymiary są niemal identyczne (1,848 zamiast 1,85 m szerokości, 1,442 zamiast 1,443 m wysokości). W specyfikacji mówi się o 18- i 19-calowych felgach.
Cena Tesli Model 3 Highland zaczyna się w Polsce od 205 990 złotych dla wariantu RWD i od 240 990 złotych dla wersji Long Range (konfigurator TUTAJ).
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.