Electrek zdobył zdjęcia baterii, które będą zasilać Tesla Model 3. Wykorzystywane są w nich zupełnie nowe ogniwa „21 70”, czyli o średnicy 21 milimetrów i długości 70 mm. Ale najciekawsze jest to, że samochód będzie mógł włączać silnik napędowy na parkingu, żeby… je ogrzać.

Akumulatory w Tesla Model 3

Tesla Model 3 wyposażony będzie w baterie o dwóch wariantach pojemności: 50 i 75 kWh. Jako pierwsza weszła do produkcji wersja Tesla Model 3 Long Range z akumulatorami o pojemności 75 kWh. Składają się one z 4 416 ogniw połączonych w cztery niezależne moduły. Bateria modelu 50 kWh ma mieć już tylko 2 2976 ogniw.

Modułowa budowa akumulatorów w Tesla Model 3 (c) Electrek

Jakie są baterie Tesla Model 3? Wbudowane, trudno wymienialne, zoptymalizowane

W przeciwieństwie do Modelu S, baterie w Tesla Model 3 są trudno dostępne i niełatwe w wymianie. Ponadto cały moduł baterii zaprojektowano jako monolit, który zawiera w sobie ładowarkę, konwerter napięcia (DC-DC) i złącza do szybkiego ładowania. Nie ma żadnych zewnętrznych elementów.

> Jak zużywają się baterie w Tesli? Ile tracą na pojemności przez lata?

Nie ma dodatkowego, zewnętrznego modułu baterii odpowiedzialnego za ogrzewanie akumulatorów. Energia cieplna pobierana jest z systemu napędowego, także w trakcie postoju! Samochód może zadecydować o uruchomieniu silnika (bez poruszania kół) na parkingu, jeśli temperatura baterii spadnie zbyt nisko.

Warto przeczytać: Tesla Model 3: Exclusive first look at Tesla’s new battery pack architecture

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 4.4]