Na amerykańskim torze Laguna Seca prototypowa Tesla Model S Plaid osiągnęła w 2019 roku czas 1:36,555 minuty. Teraz okazało się, że surowa moc to dopiero część sukcesu. Amerykański dziennikarz i kierowca wyścigowy, Randy Pobst, pobił ten wynik w tuningowanej Tesli Model 3 Performance.

Najszybszy elektryk na torze Laguna Seca

Prowadzona przez Pobsta Tesla Model 3 Performance, która wcześniej była tuningowana przez firmę Unplugged Performance, osiągnęła czas 1:35,79, czyli o 0,77 sekundy lepszy niż Tesla Model S Plaid (źródło).

„Plaid” to nazwa nowego zespołu napędowego Tesli składającego się z trzech silników (1+2), zmodyfikowanego zawieszenia i większej baterii. Dokładne parametry zespołu bateryjno-napędowego nie są znane. Tesle Plaid powinny już („lato 2020”) trafiać na rynek, jednak koronawirus mógł spowodować lekką modyfikację zeszłorocznych planów.

Warto dodać, że Randy Pobst nie jest przypadkowym kierowcą i dotyczy to nie tylko pobicia rekordu Tesli Model S Plaid. W 2018 roku pomagał on Tesli w stworzeniu i dopracowaniu trybu torowego (Track Mode), który pozwala na lepsze parametry trakcyjne wariantów Performance podczas wyścigów. Jak powiedział on sam, finalna wersja Track Mode m.in. osłabia hamowanie regeneracyjne do poziomu przypominającego hamowanie silnika spalinowego:

Czas osiągnięty przez Teslę Model 3 Performance na torze Laguna Seca to rekord tego toru dla samochodu elektrycznego. Wynik osiągnięto trochę „przy okazji”, ponieważ auto testowano przed biciem rekordu w Pikes Peak Hill Climb, czyli na drodze prowadzącej na szczyt Pikes Peak (źródło). Samochód jechał na oponach semislick, a całkowity koszt modyfikacji wyniósł ponad 30 tysięcy dolarów – jak usłużnie podpowiada nam jeden z Czytelników, Marcin Dobija.

Tesla Model S Plaid pokonywała tor Laguna Seca na oponach fabrycznych.

Wideo z przejazdem Pobsta ma zostać opublikowane „wkrótce”.

Zdjęcie otwierające: (c) Unplugged Performance

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]