Tesla Model 3 była we wrześniu 2021 roku najchętniej kupowanym samochodem w Europie. Auto wygrało nawet z Renault Clio i Dacią Sandero, było też jedynym modelem czysto elektrycznym w TOP10. Oczywiście, Tesla dostarcza największą liczbę samochodów falami, na końcu kwartałów, co znacząco wpłynęło na wynik.
Tesla Model 3 kupowana chętniej niż Dacia. Przynajmniej we wrześniu
Zgodnie z danymi skompilowanymi przez Jato Dynamics, dziesiątka najczęściej rejestrowanych aut w minionym miesiącu to (samochody elektryczne zaznaczyliśmy pogrubieniem):
- Tesla Model 3 – 24 591 egzemplarzy,
- Renault Clio – 18 264 egzemplarze,
- Dacia Sandero – 17 988 egzemplarzy,
- Volkswagen Golf – 17 507 egzemplarzy,
- Fiat/Abarth 500 (w tym Fiat 500e) – 16 349 egzemplarzy,
- Opel/Vauxhall Corsa (w tym Corsa-e) – 15 502 egzemplarze,
- Peugeot 2008 (w tym e-2008) – 14 931 egzemplarzy,
- Hyundai Tucson – 14 088 egzemplarzy,
- Peugeot 208 (w tym e-208) – 13 895 egzemplarzy,
- Renault Captur – 13 715 egzemplarzy.
Wśród najczęściej wybieranych aut elektrycznych (i tylko elektrycznych) również dominowała Tesla Model 3, ale nieźle wypadł też Model Y i Volkswagen ID.3:
- Tesla Model 3 – 24 591 egzemplarzy,
- Tesla Model Y – 8 906 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.3 – 8 263 egzemplarze,
- Renault Zoe – 6 577 egzemplarzy,
- Skoda Enyaq iV – 5 913 egzemplarzy,
- Kia e-Niro – 5 424 egzemplarze,
- Nowy Fiat 500/500e – 4 738 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.4 – 4 585 egzemplarzy,
- Peugeot e-208 – 4 295 egzemplarzy,
- Dacia Spring Electric – 4 166 egzemplarzy.
Jato nie mówi wprost, że doliczyło modele elektryczne do spalinowych (np. 208 + e-208), ale trzeba zaznaczyć, że pasuje to do danych płynących z innych źródeł. To by oznaczało, że elektryki generują 20-30 procent całego wolumenu sprzedanych modeli, a w niektórych przypadkach (np. Kia Niro) nawet więcej!
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: tę ostatnią liczbę należałoby oczywiście potwierdzić w skali rocznej, ale jest ona niezwykle optymistyczna. Sugeruje bowiem, że gdyby Toyota wprowadziła do oferty model Yaris Electric, z miejsca mógłby się on stać sprzedażowym hitem. Raczej nie miałby większego problemu z detronizacją lidera segmentu (Renault Zoe), a może nawet zasadziłby się na Teslę Model 3.