Dwóch Chińczyków przetestowało Tesla Model 3 Performance na torze Nuerburgring. W trakcie jazdy jest trochę kierowania jedną ręką, podniosłej chińskiej muzyki i sporo alarmów o przegrzewających się hamulcach. Gdy Tesla 3 zostaje wyprzedzona przez Porsche 911, kierowca Tesli głośno wyraża rozczarowanie – ale dogonienie spalinówki się nie udaje. Czas przejazdu to około 9 minut.
Tesla 3 Performance kontra Nuerburgring
Wyścigowa jazda rozpoczyna się około 2:14 poniższego filmu. Samochód to Tesla Model 3 Performance, a czas przejazdu po klasycznym odcinku BTG (Bridge-to-Gantry) trwa mniej więcej 9 minut. Tesla wyprzedza praktycznie wszystkie auta, jednak w pewnym momencie zostaje z tyłu za ryczącym Porsche. Auto wypada tak sobie, ponadto przez sporą część nagrania Tesla informuje o przegrzewających się hamulcach.
Dla osób, które oglądały bicie rekordów na Nuerburgring, zaskakująca może być konfrontacja szybkościomierza z dźwiękiem: brakuje ryku silnika informującego o obrotach. Nawet przy 160+ km/h rozmowa toczy się normalnie, słychać niewielki szum powietrza, niekiedy również pisk opon. W opisie filmu znajduje się informacja, że kierowca włączył Tryb Torowy (ang. Track Mode), ale dziennikarze portalu Electrek twierdzą, że system nie jest aktywny (źródło).
Z samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego najlepszym wynikiem może się dziś pochwalić Lamborghini Aventador: 6:44,97 (minuty:sekundy). Za nim jest Porsche GT2 RS, Radical SR8 LM, Lamborghini Huracan. Wśród samochodów, które nie posiadają homologacji drogowej najlepiej wypada Porsche 919 Hybrid Evo (5:19,546), a najszybszym autem elektrycznym jest Nio EP9, które osiągnęło czas 6:45,9.
Całe wideo: