Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model 3 LR RWD (!) trafia do oferty w Zjednoczonym Królestwie. Tańsza niż LR AWD, w Polsce byłoby ok. 222 100 zł

W Zjednoczonym Królestwie do oferty trafiła Tesla Model 3, która powinna oferować najwyższy możliwy zasięg na baterii. Samochód wyposażony jest w dużą baterię (Long Range) i tylko jeden silnik napędzający tylne koła (RWD). Auto ma 634 jednostki WLTP zasięgu i kosztuje od 46 990 funtów, podczas gdy wariant LR AWD startuje 50 990 funtów. Gdyby identyczne proporcje zastosowano w Polsce, Tesla Model 3 LR RWD kosztowałaby 222 100 złotych. Dla porównania: cena Tesli Model 3 RWD startuje od 205 990 złotych, wariantu LR AWD – od 240 990 złotych.

Tesla 3 z największym zasięgiem w limitowanej ofercie

Informacja na temat nowego wariantu pojawiła się we wpisie na LinkedIn zamieszczonym przez Karen Bowen, senior key account managera w brytyjskim oddziale Tesli (TUTAJ). Samochód będzie dostępny wyłącznie dla klientów z kategorii B2B, czyli firma-firma. Niskie zużycie energii (jeden silnik) połączone z dużą baterią ma pozwalać na osiąganie najwyższych zasięgów, producent deklaruje 634 jednostki WLTP.

W stosunku do wariantu AWD różnica nie jest gigantyczna, ten ostatni obiecuje 602 jednostki WLTP na 19-calowych felgach Sport i 626 jednostek WLTP na 18-calowych felgach Aero.

Dostawy samochodu mają ruszyć w czerwcu 2023 roku. Zamówienia można składać kanałami B2B, co oznacza współpracę z konsultantem z Tesli, w tym również z wspomnianą Bowen. Nie jest jasne, czy Tesla eksperymentuje na razie z rynkiem brytyjskim, który jako jeden z niewielu w Europie ma kierownicę po niewłaściwej stronie, czy może oferta pojawi się na całym Starym Kontynencie, skoro mówi się o „elektryfikacji europejskiego taboru B2B”.

Nota od redakcji Elektrowozu: ciekawi nas, ile trwał proces decyzyjny dotyczący tego wariantu. W pewnej firmie spalinowej usłyszeliśmy kiedyś, że potrzebowała około siedmiu lat, żeby sobie uświadomić i wprowadzić do sprzedaży model, którego domagała się pewna grupa klientów: diesel („żeby za dużo nie palił”) o mocy 140 KM („bo to tak w sam raz”) z dużym bagażnikiem, najlepiej kombi.

Intrygujące jest uzupełnienie Pana Bartka:

Tesla po obniżkach cen przygotowuje się na hardcore sprzedażowy. Wynajęła plac w Wyszkowie i zapycha go autami

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version