Jak informuje niezawodny Julien, Tesla przeprowadziła testy homologacyjne wariantu Tesla Model 3 Long Range Napęd na Tylne Koła, w skrócie: LR RWD. Auto było już przez krótki czas w europejskiej ofercie, teraz, po faceliftingu, ma szansę do niej wrócić – i to jeszcze w tym kwartale. Samochód powinien mieć świetny stosunek możliwości do ceny, z baterii o pojemności 79 kWh obiecuje 702 jednostki WLTP zasięgu, około 420 kilometrów przy jeździe drogami szybkiego ruchu.

Tesla Model 3 LR RWD po faceliftingu. Ta sama bateria, co wcześniej, lepsza aerodynamika

Wspomniane 702 jednostki WLTP to wartość deklarowana przez producenta na 18-calowych felgach, przy czym w tracie procedury udało się osiągnąć 728,5 jednostki WLTP, około 623 kilometry realnie w trybie mieszanym, około 437 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Ta różnica 26,5 jednostek WLTP (ok. 23 km) może być zapasem, buforem, który zostanie wykorzystany, gdy na liczniku przy ikonie baterii pojawi się 0%. Przy 19-calowych felgach rezultat otrzymany to 673,5 jednostki WLTP, Tesla zadeklaruje 640 jednostek.

Dodajmy, że obecnie w sprzedaży jest tylko jeden model poniżej 250 000 złotych, który obiecuje ponad 700 jednostek WLTP zasięgu. To VW ID.7 Pro S w cenie od 239 590 złotych należący do segmentu E. Tesla Model 3 LR RWD (segment D) może być druga.

Auto ma mieć typowe silniki 3D6 lub 3D7, ich moc może zostać ograniczona elektronicznie do około 220 kW/299 KM. W zależności od wybranych kół nowa Tesla Model 3 LR RWD zostanie wyposażona w opony Michelin ePrimacy (felgi 18-calowe) lub Hankook Ion Evo (felgi 19-calowe). Dodajmy, że w dokumentach homologacyjnych pojawiło się zdjęcie 19-calowych felg Sport, podczas gdy w konfiguratorze Modelu 3 są dziś dostępne tylko 19-calowe felgi Nova. Minimalnie różnią się one wyglądem, Model 3 LR RWD raczej otrzyma te drugie (źródło):

Tesla Model 3 LR RWD (c) Tesla; za: Julien / X

Tesla Model 3 Highland (c) Tesla

Auto ma ważyć 1,82 tony, dopuszczalna masa całkowita TM3 LR RWD ma wynieść 2,19 tony, czyli samochodem będzie można parkować na chodniku. Sprzedaż odmiany może się rozpocząć już październiku, w nadchodzących tygodniach. Mniej więcej w tym samym czasie do konfiguratora może trafić Tesla Model Y 7 miejsc, chociaż nie da się też wykluczyć, że producent zaczeka z jej debiutem do przyszłego kwartału, gdy na rynku powinna pokazać się Tesla Model Y Juniper.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.9]