W zakładce Dostępne samochody na stronie WWW Tesli pojawił się wariant, który dotychczas sprzedawany miał być wyłącznie firmom: Tesla Model 3 LR RWD, wersja z napędem na tył oraz dużą baterią. Auto może kupić każdy, kto zdecyduje się na skonfigurowaną wstępnie wersję – nie ma możliwości personalizacji. Oprócz tego w sobotę, 17 czerwca, Tesla organizuje w salonie w Ząbkach Inventory Day, będzie można przyjechać i kupić auto od ręki. Zapowiedziano poczęstunek i atrakcje dla całych rodzin.

Tesla Inventory Day: przyjedź, obejrzyj, kup

Kto nie może się doczekać na odbiór własnego elektryka – mamy Czytelników, którzy od 15 i więcej miesięcy czekają na Kię EV6! – powinien wpaść do salonu Ząbki. Dziś ceny Tesli Model 3 i Y są najniższe w segmencie, tylko osoby z pierwszymi rezerwacjami mogą liczyć na tańsze zakupy, i to pod warunkiem, że salon nie zrobi im psikusa w rodzaju „Nie mamy pańskiego samochodu, może pan sobie iść do sądu”.

Salon obiecuje jazdy testowe, atrakcje dla rodzin, poczęstunek, ale trzeba pamiętać, że najważniejszym celem będzie sprzedaż samochodów. Stąd też nazwa Tesla Inventory Day, prezentacja aut, które są dostępne od ręki lub mogą w ciągu paru godzin dojechać z parkingu w Wyszkowie. Tak jak wspomnieliśmy, w Inventory pojawiła się nawet Tesla Model 3 LR RWD, samochód startujący od 230 490 złotych, czyli o 10 000 złotych tańszy niż Tesla Model 3 LR AWD.

Samochód obiecuje 620 jednostek WLTP zasięgu, ale homologacja odbywa się na felgach 19-calowych. Przy 18-calowych Aero spodziewamy się około 640 jednostek WLTP, około 440 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 310 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Tym samym Tesla 3 LR RWD ma szansę być najbardziej długodystansowym zawodnikiem spośród wszystkich Modeli 3 i Y.

Na imprezę można zapisać się TUTAJ.

Wariant LR RWD wzbudza ciekawość kilku naszych Czytelników, w tym Pana Bobbaza:

Jestem właśnie najbardziej zainteresowany tym modelem bo mam w planie regularne trasy 300 km czystej eSki + trochę dojazd (ok. 30 km) w zaplanowanym czasie trochę ponad 2,5 godziny. Chciałoby się żeby nawet po kilku latach zimą dało się dojechać bez przerwy (wiem, że nierealne nawet w dla tej wersji chociaż już chyba niewiele brakuje) więc proszę mnie nie hejtować, że zasięg to bzdura bo sporo złotówek trzeba wyłożyć, a chciałoby się w miarę normalnie korzystać według potrzeb. Najgorzej przecież byłoby się stresować, że zabraknie z 10 km i trzeba szukać ładowarki albo zatrzymywać się specjalnie na dosłownie kilka minut na ładowanie.

Moje obliczenia nie wzięły się oczywiście z sufitu, już podaję skąd mi te 659 WLTP „oczekiwane” wyszło i niech ktoś sprawdzi czy nie popełniłem błędu logicznego. Otóż pierwsze pogłoski mówiły o 634 jedn. WLTP w Wlk. Brytanii, założyłem, że to dane na felgach 19″ bo gdyby chodziło o 18″ to progres zasięgu byłby żaden. I teraz: 18″ vs 19″ to odpowiednio 626 vs 602, różnica to 4% większy zasięg. Skoro w „wersji UK” miałoby to być 634 dla 19″ to dla 18″ powinno być 659-660 WLTP. I stąd już klasyczny przelicznik 660 x 0.66 dla dobrej pogody i 120 km/h = 435 km realnego zasięgu na eSce. Skąd w polskiej wersji wzięło się 620 jednostek nie wiem, może Tesla nie sprawdza tego tak dokładnie lub woli podawać ciut zaniżone dane żeby nie nakręcać sprzedaży wersji RWD?

Nota od redakcji Elektrowozu: przy olbrzymiej większości elektryków zasięg w trybie mieszanym obliczamy dzieląc wartość WLTP przez 1,17. Zasięg na autostradzie mnożąc WLTP przez 0,6. Jednak przy Tesli, która potrafi dobrze zoptymalizować swoje wyniki, stosujemy dodatkowo mnożnik 0,8. Mamy nadzieję, że realny zasięg Tesli 3 LR RWD będzie wyższy niż ten, który obliczyliśmy.

Oferta dla firm i osób, które nie mogą pozwolić sobie na wydanie 250 000 zł od ręki [reklama]

Od kilku dni na Elektrowozie obecna jest kampania reklamowa BNP Paribas i Arval. Zachęca ona do zapoznania się z ofertą firmy Arval na Tesle Model 3 i Y dostępne od ręki. Firma chwali się, że przy wynajmie na 5 lat z limitem 15 000 kilometrów rocznie rata za Teslę Model Y wynosi 2 489 złotych netto – z zastrzeżeniem, że uwzględniono w niej dopłatę w ramach programu Mój elektryk NFOŚiGW oraz zniżkę dla posiadaczy konta. Za dokładnie tyle samo dostępna jest Tesla Model 3.

Dla 36 miesięcy i 25 000 kilometrów rocznie miesięczna rata dla Modelu Y to 2 859 zł netto. Szczegółowe informacje można uzyskać TUTAJ:

Tesla Model Y od ręki - Arval kampania reklamowaAdvertisement

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: