Rozjeżdża nam się Tesla Model 3 Highland po całej Europie, odbiory nowych samochodów będą się dziś toczyć pełną parą. Auto jest już w co najmniej kilku salonach w Belgii, Holandii, w sobotę pojawiło się też w północnych Niemczech, a nawet w Wiedniu (Austria). Port w Zeebrugge (Belgia) odbiera Tesle Model Y z Giga Berlin, które płyną w świat, z kolei w terminalu w Szanghaju (Chiny) kolejne tysiące Modeli 3 Highland czekają na załadunek.
Tesla Model 3 Highland coraz szerzej dostępna w Europie
Nowy Model 3 Highland został zauważony w salonach lub pod nimi w Brugii, Hasselt i Drogebos (Belgia; źródło, źródło), w Holandii, na autostradzie we Francji (źródło), w Niemczech (źródło; źródło), w Wiedniu (Austria, źródło). U naszych zachodnich sąsiadów pierwsze auto zostało już nawet odebrane i zarejestrowane, jego zdjęcie na Iksie pochodzi spod jakiegoś garażu w Bielefeld (źródło; (c) Berlinergy).
1st Refreshed Model 3 (Highland) delivered in Europe🇪🇺 (Bielefeld, Germany)
Looks damn good 😎source: D0Dave on TFF via @Berlinergy pic.twitter.com/998mhlJdJw
— Morten Grove – Captain of all Tesla-Ships 🚢 (@mortenlund89) October 21, 2023
Do portu w Koprze (Słowenia) dopłynął Asian Captain, który powinien zaopatrzyć w samochody południową część Europy, w tym głównie kraje basenu Morza Śródziemnego. Wcześniej Tesla Model 3 Highland miała swoją prezentację w Izraelu (pierwszy pokaz na Bliskim Wschodzie) i w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie, źródło). W terminalu Nangang w Szanghaju (Chiny) kolejne tysiące samochodów czekają na załadunek na statki, ale nie jest jasne, czy auta trafią na nasz kontynent, czy może gdzieś bliżej (źródło).
1000s more refreshed Model 3 (Highland) waiting to be shipped at Shanghai’s Nangang Terminal – as shown in new @bentv_sh flyover video.
Link in description. pic.twitter.com/6i8TYbZ3Jx— Morten Grove – Captain of all Tesla-Ships 🚢 (@mortenlund89) October 22, 2023
Ruch nie ustaje także w drugą stronę. W niedzielę do portu w Brugii dotarł transport Tesli Model Y z Giga Berlin (źródło). Trafią one do odbiorców na świecie, prawdopodobnie przede wszystkim na Tajwanie, bo tam pojazdy Made in China nie są szczególnie mile widziane. Przez około dwa kwartały Modele Y z Giga Shanghai płynęły też Kanady, ale teraz, po dopłatach w ramach IRA 2022, mieszkańcy kontynentu amerykańskiego będą mieli do dyspozycji już tylko samochody wytwarzane lokalnie.
Nota od redakcji Elektrowozu: nie jesteśmy może największym rynkiem, ale w tym tempie Tesla Model 3 Highland powinna być już przy salonie w Warszawie albo co najmniej na parkingu w Wyszkowie…