Portal Electrek zaprezentował schemat budowy samochodu Tesla Model 3 AWD, czyli z napędem na obie osie. Samochody elektryczne z dwoma silnikami gwarantują znacznie lepszą trakcję w zimowych warunkach ze względu na możliwość precyzyjnego sterowania momentem obrotowym.
Tesla Model 3 AWD
Aktualnie Tesla Model 3 dostępna jest wyłącznie w wersji z napędem na tylną oś. Spekuluje się, że wersja z dwoma silnikami:
- może mieć mniejszy silnik z przodu,
- może mieć obydwa mniejsze silniki,
- może mieć z tyłu obecny silnik BLDC, a z przodu „stary” indukcyjny.
> Tesla Model 3 AWD: z tyłu silnik BLDC, z przodu „stary” indukcyjny? [SPEKULACJE]
Zamontowanie dwóch mniejszych silników – lub jednego mniejszego z przodu – pozwala na mniejsze zużycie mocy podczas jednostajnej jazdy. To oznacza, że na jednym ładowaniu samochód osiągałby większe zasięgi niż model z jednym tylko silnikiem przy tylnej osi.
Tesla 3 z napędem na cztery koła teoretycznie miała być dostępna od wiosny 2018 roku, czyli już za kilka miesięcy. Dostępność takich schematów, jak powyższy, może oznaczać, że terminy zostaną dotrzymane. Sądząc po rozmiarach baterii, ta wersja auta mogłaby nosić oznaczenie Tesla Model 3 75D, czyli byłby to samochód z bateriami o pojemności 75 kilowatogodzin („75”) oraz dwoma silnikami („D”).
> Gdzie w Polsce są niestabilne ładowarki Efacec Greenway? [MAPA]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|