Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Made in China trafi również do Polski? Mamy zamówienie naszego Czytelnika. Cena jest… wow, niższa!

Nasz Czytelnik mieszkający w Polsce podesłał nam swoje zamówienie na Teslę Model 3 Standard Range Plus (SR+). Są w nim dwa zaskoczenia. Pierwszym z nich jest użyte w warunkach słowo „China”, jakby chiński oddział Tesli był stroną w umowie. Drugie to cena, która jest o niemal 10 tysięcy złotych niższa niż w oficjalnym konfiguratorze.

Tesla 3 SR+ z ogniwami LFP już jedzie do Polski? A może to pomyłka w dokumencie?

Dokument o nazwie Umowa w sprawie zamówienia pojazdu silnikowego został wystawiony przez firmę Tesla Poland sp. z o.o. z siedzibą na ulicy Złotej 59 w Warszawie. Co ciekawe, jest to umowa z obywatelem kraju europejskiego, bliskowschodniego lub afrykańskiego (EMEA), który, uwaga, jest krajem non-core – taka wzmianka została zamieszczona w stopce dokumentu.

Na drugiej stronie pliku PDF znajduje się wysoce intrygujący nagłówek: Tesla China Model 3 Motor Vehicle Pre-Order Agreement. Warunki, z którego jednoznacznie wynika, że warunki umowy dyktowane są przez chiński oddział Tesli. Strona jest czysta, można się zatem domyślić, że obowiązują zasady ogólne wynikające z polskiego i europejskiego prawa.

Niedługo później nasz Czytelnik otrzymał zaktualizowany dokument, w którym nagłówek drugiej strony przetłumaczono na Umowa w sprawie zamówienia pojazdu silnikowego. Warunki. Wszystko po polsku, już bez znamiennego „China”.

To nie koniec. Widniejąca na zamówieniu cena Tesli Model 3 SR+ to niecałe 191 tysięcy złotych. Kwota zawiera już koszty dostawy i rejestracji (sławetne „koszty dokumentacji” z konfiguratora?).

Dla porównania: konfigurator Tesli wskazuje, że Model 3 SR+ kosztuje 199 990 złotych, o 9,1 tysiąca złotych więcej. Cena nie zmieniła się po niedawnym faceliftingu, w ramach którego zmieniono felgi Aero, zmodyfikowano wnętrze i dodano elektrycznie otwieraną klapę bagażnika:

Spekulacje

Ani nasz Czytelnik, ani redakcja www.elektrowoz.pl nie jest pewna, na co patrzymy. Czy może jest to zamówienie na wyprodukowaną w Chinach Teslę Model 3 z baterią litowo-żelazowo-fosforanową (LFP), która jest tańsza właśnie dzięki zastosowaniu LFP?

> Tesla Model 3 z ogniwami NCA? Ładuj do 80-90 proc. Ogniwa LFP? Co najmniej raz w tygodniu ładuj do 100 proc.

A może widzimy Teslę Model 3 przed faceliftingiem, jeszcze z ogniwami [Li]NCA i bez elektrycznie otwieranej klapy bagażnika, w której obniżono cenę, żeby nabywca się nie rozmyślił i nie zdecydował się na nowszy wariant?

Jeśli prawdziwa jest odpowiedź numer 2, to być może pojawiła się okazja, by kupić Model 3 SR+ w cenie dobrze wyposażonej Kii e-Niro 64 kWh? Jeśli z kolei prawdziwa będzie odpowiedź numer 1, to… tylko się cieszyć. 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version