W pierwszym kwartale 2021 roku najchętniej wybieraną marką premium w Stanach Zjednoczonych było BMW. W pierwszym kwartale 2022 roku pojawił się lider, który zostawił daleko za sobą wszystkich innych producentów. To Tesla, która sprzedała 113,9 tysiąca samochodów, podczas gdy drugie BMW znalazło zaledwie 80,5 tysiąca nabywców na swoje auta.

Ranking marek premium w Stanach Zjednoczonych [wyniki I kw. 2022]

Dane są kwartalne, zgromadzono je na podstawie oświadczeń producentów (większość marek) i liczby rejestracji (Tesla). To różne źródła, więc między wynikami mogą być pewne rozbieżności, ale raczej nie zasypią powstałej różnicy (za Automotive News):

  1. Tesla – 113 883 samochody (+59 procent),
  2. BMW – 80 482 samochody (-3 procent),
  3. Lexus – 66 907 samochodów (-17 procent),
  4. Mercedes – 60 632 samochody (-21 procent),
  5. Audi – 37 566 samochodów (-37 procent),
  6. Cadillac – 29 840 samochodów (-25 procent),
  7. Acura – 29 260 samochodów (-26 procent),
  8. Volvo – 23 513 samochodów (-20 procent),
  9. Lincoln – 19 977 samochodów (-29 procent),
  10. Land Rover – 15 581 samochodów (-39 procent),
  11. Porsche – 13 262 samochody (-24 procent).

Tesla Model X Plaid (c) Tesla

Cały rynek aut premium skurczył się o 12 procent. Jak widać Tesla poradziła sobie z producentami, którzy oferują samochody spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Przeskok jest gigantyczny, jeśli wziąć pod uwagę, że zaledwie rok temu, w I kwartale 2021 roku, firma Muska sprzedała 71 748 samochodów i ulokowała się dopiero na czwartym miejscu.

Na rezultat Audi i Porsche wpływ mógł mieć pożar na statku transportującym samochody z Europy do Stanów Zjednoczonych. Cała reszta zanotowała dwucyfrowe spadki z wyjątkiem Genesis (+53 procent) i BMW (-3 procent). Na tle innych producentów BMW wydaje się całkiem nieźle sobie radzić. Oczywiście błyszczy Tesla, a to za sprawą „uwolnienia” fabryki w Fremont (Kalifornia, USA). Amerykańskie zakłady, które kiedyś obsługiwały Stany Zjednoczone, Kanadę i Europę, teraz zaopatrują wyłącznie lokalny rynek.

Bloomberg szacuje, że dziś w Stanach Zjednoczonych jest zapotrzebowanie na 3,5-4 miliony samochodów elektrycznych rocznie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: