Tesla pochwaliła się, że w swojej niemieckiej fabryce osiągnęła wydajność wynoszącą 4 000 egzemplarzy Tesli Model Y tygodniowo. To ponad 200 000 sztuk samochodów rocznie. Tymczasem w środowy wieczór ma miejsce Tesla Investor Day 2023. „Keynotes”, wprowadzenie do konferencji, zaczyna się o 3 pm czasu Centralnego Standardowego, co w Polsce oznacza godzinę 22.00 w środę, 1 marca. Po nim będzie miała miejsce sesja pytań i odpowiedzi, która skończy się po północy.

Tesla Investor Day – stream live

Transmisję można oglądać tutaj:

Oto agenda imprezy, którą otrzymał zaproszony na nią Dave Lee. Transmisja na żywo będzie dotyczyła prezentacji, Keynotes, oraz prawdopodobnie sesji pytań i odpowiedzi, Q & A. Wypadnie zatem między 22 w środę, 1 marca, a 0.30 w czwartek, 2 marca. Konferencja będzie dostępna na Twitterze i YouTube.

Podczas Dnia Inwestora usłyszymy o platformie Gen 3, poznamy trzecią część wielkiego planu Muska (Master Plan Part 3), być może dowiemy się, że Cybertruck zaraz będzie składany i poznamy mocarstwowe plany producenta. Niemal na pewno uzyskamy potwierdzenie, że Tesla otworzy nową fabrykę w Meksyku. Tę informację podał dziś w nocy czasu polskiego prezydent Meksyku, Andres Obrador.

Nowa fabryka Tesli w Meksyku i wydajność Giga Berlin

Nowy zakład powstanie w Monterrey, może więc nosić nazwę Giga Monterrey lub po prostu Giga Mexico. Wdrażany od 2022 roku Inflation Reduction Plan Stanów Zjednoczonych traktuje preferencyjnie produkty pochodzące z fabryk zlokalizowanych w całej Ameryce Północnej, a zatem w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych lub Meksyku. Meksyk skorzysta więc na tym, że USA intensywnie prą w kierunku pozycji światowego lidera w segmencie samochodów elektrycznych i ogniw Li-ion.

Tymczasem Giga Berlin pochwaliła się, że osiągnęła wydajność wynoszącą 4 000 Tesli Model Y tygodniowo. Przy 52-tygodniowym roku oznacza to ponad 200 000 elektrycznych crossoverów rocznie. Przy obecnej wydajności Giga Texas i Giga Shanghai producent zbliża się zatem do około 1,4-1,5 miliona aut rocznie. Komunikat Tesli to dobre wieści również dla samych Niemiec, a szczególnie wschodniej części kraju: Gruenheide i należące do Volkswagena zakłady w Zwickau wytwarzają już około 11 000 samochodów tygodniowo, czym zasilają gospodarkę dawnego DDR.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]