Roland Pircher zebrał wyniki sprzedażowe Tesli tuż przed końcem pierwszego kwartału 2025. Spośród europejskich rynków, które udostępniają statystyki dobowe, Tesla idzie zeszłorocznym śladem tylko w Zjednoczonym Królestwie. Znacznie słabiej radzi sobie w Norwegii, Holandii czy Szwecji. Producent powinien opublikować wyniki sprzedażowe jutro, 2 kwietnia. Podsumowanie miesiąca dla wybranych krajów będzie pojawiało się w nadchodzących dniach, dane dla całego kwartału poznamy za około trzy tygodnie.
Tesla w Europie w I kw. 2025
Wykres Zjednoczonego Królestwa jest w ostatnich miesiącach nawet lepszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (porównanie rok do roku), a w tym kraju sprzedaje się najwięcej Tesli w Europie. W zestawieniu nie ma unijnego lidera, czyli Niemiec, bo statystyki u naszych zachodnich sąsiadów publikowane są kilka dni po zakończeniu kwartału. Raczej nie należy liczyć na to, że same tylko Wyspy wyciągną Europę na zeszłoroczny poziom, dodajmy wszak gwoli sprawiedliwości, że przez 2,5 miesiąca trwało oczekiwanie na nowy Model Y (źródło (c) Roland Pircher / X):
Sprzedaż Tesli dzień po dniu w I kwartale 2025 roku na tle identycznego okresu w zeszłym roku. Kierunki strzałek: 2024 -> 2025. Strzałka w górę oznacza lepszy bieżący rok, strzałka w dół – spadek w bieżącym roku. Długość strzałki wskazuje orientacyjnie poziom wzrostu lub spadku (c) Roland Pircher
Tesla pochwaliła się na Iksie, że Giga Berlin wyprodukowała właśnie samochód numer 500 000 (źródło). Wiele fabryk pozazdrościłoby producentowi tego rezultatu, trzeba jednak pamiętać, że wydajność niemieckiej fabryki to „ponad 375 000” aut rocznie a zakład ruszył dokładnie trzy lata temu, w marcu 2022 roku. Nawet uwzględniając czas niezbędny na rozruch, łatwo przeliczymy, że Giga Berlin pracuje na poziomie około 40-50 procent swoich możliwości. Szansą dla niej jest nowy Model Y, który wyjeżdża stamtąd od kilku tygodni.
Według szacunków Troy Teslike, umiarkowanie dobrze jest też w Stanach Zjednoczonych. Produkcja Cybertrucka jest na poziomie najniższym w ostatnich czterech kwartałach, produkcja Tesli Model S i X jest na poziomie najniższym od 3,5 roku (źródło) – Cybertruck wyjeżdża z Giga Texas, Model S i X z Fremont (Stany Zjednoczone). W całym 2025 roku Tesla będzie miała spore problemy z osiągnięciem zeszłorocznego wyniku, chyba że wprowadzi do oferty tańszego elektryka, który będzie tańszy o kilkadziesiąt procent od Modelu 3 i Modelu Y. Z wstępnych przecieków wynika, że może do tego dojść już w nadchodzących miesiącach.