W udostępnionej przez Teslę aktualizacji 2022.8.2 haker Green (@greentheonly) znalazł wzmiankę o nowej Tesli Model Y Standard Range Plus, która ma być produkowana od I kwartału 2022 roku. Auto będzie wyjeżdżać z Giga Texas (Stany Zjednoczone), co jest dość zaskakującym twistem, jeśli weźmiemy pod uwagę, że produkowane tam samochody według zapowiedzi Muska powinny zostać od razu wyposażone w ogniwa 4680 i baterię strukturalną.

Tesla Model Y SR+ pierwszym modelem z ogniwami 4680?

Sytuacja wygląda tak: fabryka Tesli przy Kato Road (Kalifornia, Stany Zjednoczone) nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej liczby ogniw 4680, dlatego Giga Texas ma produkować Modele Y z ogniwami 4680, podczas gdy Giga Berlin (Niemcy) zacznie od starszych ogniw 2170. W Giga Berlin jako pierwsze miały powstawać Tesle Model Y Performance, w Giga Texas nie było to dotychczas jasne.

Lakiernia w Giga Texas. Na linii widoczna Tesla Model Y (c) Tesla

Idźmy dalej: kilka tygodni temu – mniej więcej w tym samym czasie, gdy Tesla składała dokumenty do Agencji Ochrony Środowiska (EPA) – pojawiła się sugestia, że pierwszym autem, które wyjedzie z zakładów w Teksasie będzie właśnie Model Y SR. Jej autor powoływał się na wewnętrzne źródło, nie uwierzył mu żaden z „obeznanych” internautów. Znalezisko Greena wydaje się pasować do tej zaskakującej informacji, możemy zatem wnioskować, że:

  1. pierwszy Model Y z ogniwami 4680 będzie miał baterię o pojemności mniejszej niż obecny Model Y Long Range, skoro otrzyma nazwę Model Y SR+,
  2. LUB widoczny w firmware 2022.8.2 Model Y SR+ powstanie na bazie ogniw LFP, a ogniwa 4680 pojawią się dopiero w droższym wariancie w przyszłości.

Obydwie te tezy są znajdują potwierdzenie w różnych przeciekach i prowadzą do kolejnych intrygujących wniosków, że 1/ obecne ogniwa 4680 mają niższą gęstość energii niż 2170. Albo że 2/ Tesla pozyskała skądś ogniwa LFP o gęstości energii wyższej o 5-8 procent niż ogniwa CATL stosowane w nowej Tesli Model 3 RWD. Nowość, która jest gorsza niż obecny produkt lub nowość, która jest znacząco lepsza niż obecny produkt.

Na tle tych wszystkich domniemań sama zmiana nazwy ma już drugorzędne znaczenie: podczas gdy Model 3 stracił symbol SR+ na rzecz RWD, Tesla Model Y na naszych oczach zyskuje oznaczenie SR+ lub zmienia się w Model Y AWD.

Co się stanie, jak myślicie?

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]