Czytelnik Bronek, który jeździ Teslą Model 3, otrzymał software w wersji 2020.36.10. A wraz z nim do jego samochodu „zawitała Ameryka” – auto rozpoznaje czerwone światło na sygnalizatorze, zatrzymuje się przed nim i pozwala na automatyczne ruszenie, gdy światło zmieni się na zielone.

Autopilot działający „po amerykańsku” w Kołobrzegu, Polsce, Europie

Z naszego rozeznania wynika, że Pan Bronek jest jedną z pierwszych, a być może nawet pierwszą osobą na świecie, która dostrzegła tę możliwość w najnowszym firmware Tesli, 2020.36.10. Otóż samochód zachowuje się tak, jakby jechał w Stanach Zjednoczonych, to znaczy elektronika ma znacznie większą swobodę niż dotychczas.

Europejskie Tesle potrafią rozpoznawać linie zatrzymania STOP, znaki STOP i czerwone światło na sygnalizatorach, ale dotychczas się przed nimi nie zatrzymywały. Zupełnie inaczej niż Tesle w Stanach Zjednoczonych:

> Tesla software 2020.25.4.1: Autopilot Tesli przestanie się zatrzymywać na zielonym świetle. Już oficjalnie

Tymczasem Pan Bronek dostrzegł, że jego Tesla Model 3 wykrywa sygnalizator i linię STOP i zatrzymuje się na czerwonym świetle prezentując jednocześnie komunikat „Zatrzymywanie na światłach lub znaku za … m„. Gdy światło zmieniło się na zielone, samochód emituje sygnał dźwiękowy, że może automatycznie ruszyć, ale potrzebuje potwierdzenia:

Może to oznaczać, że przy zielonym świetle samochód byłby w stanie przejechać samodzielnie skrzyżowanie, o ile poruszałby się za innym autem. Bo tak działa oprogramowanie Tesli od wspomnianej powyżej wersji 2020.25.x.

Jako ciekawostkę dodajmy, że haker Green (@greentheonly) dostrzegł, że w firmware 2020.36.10 pojawił się też model znaku Ustąp pierwszeństwa przejazdu (źródło), co podpowiada nam, jakie będą funkcje Autopilota Tesli w przyszłości:

Dotychczas Tesle w Europie dysponowały znacznie mniejszym wachlarzem funkcji niż ich amerykańskie siostry. Wszystko za sprawą ostrzejszych regulacji prawnych dotyczących jazdy półautonomicznej, które obowiązują na terenie naszego kontynentu i w innych krajach respektujących regulacje UNECE. Zaobserwowane przez Czytelnika Bronka zachowanie oznacza, że albo doszło do jakiegoś błędu, albo też Tesla puszcza oko do [potencjalnych] nabywców aut przed Battery Day (22 września 2020).

W Berlinie, na przykład, nowy Supercharger v3 pozwalał na darmowe ładowanie aut wszystkich marek z gniazdem CCS:

> Berlin. Supercharger v3 Tesli ładuje wszystkie elektryki, nie tylko Tesle. Przynajmniej na razie

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: brawo, Panie Bronku, czapka z głowy! Rewelacyjne odkrycie!

Aktualizacja 2020/09/13, godz. 7.59: podobne raporty płyną od wczorajszego wieczoru z innych krajów.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.6]