Gdy Elon Musk prezentował najnowszą wersję komputera FSD / Autopilot 3.0, od niechcenia rzucił „Montujemy go od kilku tygodni w samochodach”. To jedno zdanie obiegło całą kulę ziemską i wywołało wielkie zdziwienie. Podobną sytuację możemy mieć w wypadku ogniw litowo-jonowych, o których więcej usłyszymy podczas „Battery & Powertrain Investor Day” na początku przyszłego roku.

Battery & Powertrain Investor Day w lutym-marcu 2020

Tradycyjna firma motoryzacyjna nie udostępnia aktualizacji z rozpędu. Większa pojemność akumulatorów? Tylko w nowym roczniku. Nowe nadwozie? To już zupełnie „nowa-unikalna-najlepsza” generacja. Odświeżone reflektory? Co najmniej generacja n + 0,5, nawet jeśli paru dziennikarzy głośno zaprotestuje.

(„Cóż, sami tego chcieli, na następną konferencję nie dostaną zaproszenia…”)

Komunikat Elona Muska był w tym kontekście zaskakujący: Tak, mamy FSD, montujemy go w Modelu S i X od marca, a w Modelu 3 – od kwietnia. Bez ogłaszania zmian w generacji, faceliftingów i produkowania tej marketingowej otoczki.

W lutym lub marcu 2020 roku ma zostać zorganizowany Battery & Powertrain Investor Day, czyli dzień poświęcony zespołom napędowym, ogniwom i bateriom Tesli. Wtedy poznamy dodatkowe szczegóły na temat zmian, jakie pojawią się w akumulatorach i silnikach Tesli. Teraz usłyszeliśmy tylko, że Panasonic osiągnął właśnie wydajność 28 GWh ogniw rocznie oraz że Tesla opowie nam o chemii ogniw, modułów, pakietów oraz planach wytwarzania nawet 1 TWh ogniw rocznie.

Tesla mogłaby obsłużyć całą produkcję Volkswagena. I siebie

Warto porównać te dwie liczby: Tesla dysponuje 28 GWh ogniw dziś, a chce mieć 1 000 GWh ogniw w niedalekiej przyszłości. 1 TWh ogniw litowo-jonowych to więcej niż zapowiadają wszyscy producenci na terenie Europy razem wzięci. 1 TWh ogniw wystarczy na zaopatrzenie w baterie 11,8 miliona samochodów rocznie przy pojemności baterii wynoszącej 85 kWh – to więcej niż sprzedaje dziś wszystkich aut cały koncern Volkswagena albo Toyoty!

Przy takich planach dotyczących produkcji oraz sławie otaczającej ogniwa Tesli mogłoby się okazać, że amerykański producent samochodów niespodziewanie przeobraża się w dostawcę ogniw litowo-jonowych dla sporej części koncernów motoryzacyjnych na świecie. Oraz ogranicza ekspansję konkurencji z Dalekiego Wschodu… [spekulacje www.elektrowoz.pl]

Szczegóły powinniśmy poznać w lutym-marcu 2020 roku podczas Battery & Powertrain Investor Day.

> Tesla chce ogniw solid-state, Pickup to „Tesla Model P”, a Tesla Roadster będzie miała 2 wersje [plotki]

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]