Elon Musk oficjalnie poinformował, że w tym tygodniu prawdopodobnie nie zmierzy się z czasem Porsche Taycan na Nürburgring – chodzi o kwestie bezpieczeństwa. Z kolei Tesla ujawniła, że istnieje nowy „układ napędowy Plaid” (Plaid powertrain, pol. plaid = pled, koc) szybszy od Ludicrous i pochwaliła się rekordem na torze Laguna Seca.
„Układ napędowy Plaid” i „prototyp podwozia” – czyli jednak będzie lifting Tesli Model S?
Spis treści
Zacznijmy od Nürburgring. Ze względu na bliżej nieokreślone kwestie bezpieczeństwa i konieczność przystosowania Tesli Model S do niemieckiego toru, w tym tygodniu prawdopodobnie nie dojdzie do próby bicia rekordu Porsche Taycan (źródło). Co może oznaczać wszystko, również to, że do próby dojdzie, a Musk po prostu zniechęca potencjalnych podglądaczy…
> Porsche ma problem? Rekord Taycana na Nürburgring… nie jest rekordem
Drugą ciekawostką jest informacja, że Model S, który przejedzie Nürburgring, ma mieć 7 miejsc (źródło). Po raz ostatni 7-miejscowe Tesle Model S produkowane były bodaj w 2017 roku, później z tej opcji zrezygnowano.
To nie wszystko. Firma pochwaliła się niedawno, że Model S osiągnął czas 1:36,555 na torze Laguna Seca. To wynik o sekundę lepszy niż dotychczasowy rekord pętli i aż o 6,45 sekundy lepszy niż osiągnięcie Tesli Model S P100D z 2018 roku. Okazuje się, że samochód został zmodyfikowany: ma „prototypowe podwozie” oraz wyposażono go w „układ napędowy Pled” (ang. Plaid powertrain), który ma być lepszy niż dotychczasowy tryb Ludicrous.
Ludicrous a Plaid – skąd się wzięły te nazwy?
Nazwa „Ludicrous” (pol. niedorzeczny, absurdalny) pojawiła się w filmie „Space Balls”. Na jednym ze statków kosmicznych szybkość światła okazała się zbyt niska, dlatego zdecydowano się na rozpędzenie do szybkości Ludicrous.
Na szybkości Ludicrous, skala się nie kończy, jest za nią jeszcze jeden stopień: [Maximum] Plaid (pol. maksymalny pled). Dotychczas wiadomo było, że taki tryb pojawi się w Tesli Roadster 2, teraz możemy być już pewni, że „zespół napędowy Pled” (ang. Plaid powertrain) zawitał również do Tesli Model S, którą pobito rekord na Laguna Seca:
*~ Some personal news ~*
We lapped Laguna Seca @WeatherTechRcwy in 1:36.555 during advanced R&D testing of our Model S Plaid powertrain and chassis prototype
(That’s a second faster than the record for a four-door sedan) pic.twitter.com/OriccK4KCZ
— Tesla (@Tesla) September 12, 2019
To sugeruje, że Tesla jednak przygotowuje poważny upgrade Tesli Model S, który mógłby dotyczyć kolejnego rocznika samochodów.