W drugim kwartale 2023 roku Tesla wyprodukowała 479 900, dostarczyła 466 140 samochodów. Europejskie marki w zasadzie się nie liczą, jeśli chodzi o liczby, walkę z Muskiem usiłuje podejmować tylko BYD, który od kwietnia do końca czerwca sprzedał 352 163 auta elektryczne i mniej więcej drugie tyle hybryd plug-in, by w całym kwartale osiągnąć wynik 700 244 dostarczonych pojazdów. Firma oczywiście chwali się tą ostatnią liczbą, czym wykorzystuje trik, który kilka lat temu wymyśliło BMW.
Kolejny dobry kwartał Tesli
Liczby są następujące (źródło):
- 19 489 wyprodukowanych Modeli S i X,
- 460 211 wyprodukowanych Modeli 3 i Y [producent nie rozbija wartości na poszczególne modele],
- W SUMIE 479 700 wyprodukowanych samochodów,
- 19 225 sprzedanych Modeli S i X,
- 446 915 sprzedanych Modeli 3 i Y,
- W SUMIE 466 140 sprzedanych samochodów.
Na tym tle marki należące do niemieckich koncernów motoryzacyjnych prezentują się tak, z zastrzeżeniem, że na razie wynik II kwartału 2023 znamy wyłącznie dla Tesli (źródło) a koncern Volkswagena został rozbity na należące doń firmy:
Od początku 2023 roku Tesla sprzedała już niemal 890 tysięcy samochodów, jeśli więc utrzyma tempo, w całym 2023 roku powinna dojść do poziomu niemal 1,8 miliona dostarczonych aut. Jeżeli natomiast nadal będzie zwiększać wydajność i rynek utrzyma dotychczasową chłonność, producent może zaatakować poziom 2 milionów sprzedanych pojazdów. Przeskoczy więc Audi i zbliży się do pozycji BMW i Mercedesa. Jak na razie amerykańska firma ma znacznie węższą ofertę niż wszystkie wspomniane przedsiębiorstwa, sprzedaje bowiem głównie modele segmentu D (96 procent całości).
W III kwartale 2023 roku powinna odbyć się impreza inaugurująca dostawy Cybertrucka. W tym roku elektryczny pickup raczej nie osiągnie szalonych wyników, bo sama Tesla mówi o niewielkich mocach przerobowych – do zagospodarowania jest jednak gigantyczny segment, który w przyszłości może ciągnąć przedsiębiorstwo Muska w górę.
Na całym świecie kroku Tesli usiłuje dotrzymywać tylko BYD. Chińczycy jednak sprzedają samochody przede wszystkim w Państwie Środka, raczej nieśmiało wchodzą na inne zaawansowane rynki, Tesla z kolei oferuje auta w dużej części półkuli północnej. Szczegółowe dane dotyczące sprzedaży w innych koncernach poznamy w ciągu nadchodzących kilku tygodni.
Sceptyczny względem tego wzrostu jest Pan e-Jacek:
Mnie te liczby przestały podniecać. Im większe jest parcie na kolejne rekordy tym bardziej jakość dostaje w d… Widzę, jak dziewczyny i chłopaki z serwisu dwoją się i troją, ale wyżej d… nie podskoczysz. Rośnie sprzedaż, ale za tym nie idzie odpowiedni support jakościowy.
Tu Tesla ma jeszcze sporo do nadrobienia, choć na pytanie czy obniżać ceny czy poprawić serwis i jakość wszyscy pewnie krzykniemy – wolimy niższe ceny. I to się dzieje. Dzisiejsze ceny modelu 3 są niższe niż pierwszy cennik w PL, a model Y goni ( w sensie pozytywnym czyli cenami w dół) model 3. Aż strach się bać co będzie jak pojawi się „tania” Tesla.