Najbardziej ekonomicznym samochodem elektrycznym jest dzisiaj Hyundai Ioniq Electric (segment C), który zużywa 15,5 kWh energii na 100 kilometrów. Jest to zużycie w trybie mieszanym, podczas zgodnej z przepisami jazdy przy dobrej pogodzie. Okazuje się, że liderowi ktoś właśnie zaczął deptać po piętach: Tesla Model 3 Standard Plus.
Najbardziej oszczędne samochody elektryczne 2019
Spis treści
Według rankingu EPA za 2018 rok, najbardziej ekonomiczne elektryki to:
- Hyundai Ioniq Electric (2018) – zużycie energii 15,5 kWh / 100 km,
- Tesla Model 3 (2018) Long Range RWD – 16,2 kWh / 100 km,
- Chevrolet Bolt (2018) – 17,4 kWh / 100 km,
- Volkswagen e-Golf (2018) – 17,4 kWh / 100 km,
- BMW i3 (2018) 94 Ah – 18 kWh / 100 km.
Okazuje się, że nowy, tani wariant Tesli 3 (2019) lokuje się tuż za liderem: zgodnie z pomiarami EPA, samochód zużywa średnio zaledwie 15,6 kWh/100 km (134 MPGe). W polskich warunkach, przy cenie energii w taryfie G11 wynoszącej 0,57 zł/kWh, oznacza to realny koszt przejechania 100 kilometrów na poziomie 8,9 złotego. Jeśli zatem miesięcznie pokonujemy 1 000 kilometrów, koszty energii wyniosłyby niecałe 90 złotych.
Dodajmy, że Tesla Model 3 jest samochodem segmentu D, największym w rankingu, natomiast Ioniq Electric i e-Golf to auta segmentu C, a Bolt oraz i3 – segmentu B.
Jednocześnie Tesla Model 3 Standard Range osiągnęła najlepszy w segmencie elektryków wynik na drodze szybkiego ruchu: 128 MPGe (MPGe = odpowiednika mil na galon), czyli 16,3 kWh/100 km.
> Jaguar I-Pace, wrażenia Czytelnika: Doznania na granicy euforii, z bananem od ucha do ucha [wywiad]
Tesla 3 Standard Range Plus: specyfikacja
Tesla Model 3 Standard Range Plus to wersja z baterią o pojemności około 54,5 kWh i z zasięgiem 386 kilometrów. Samochód ma się rozpędzać do 97 km/h (0-60 mph) w 5,3 sekundy, a w Europie będzie dostępny w ciągu 3-6 miesięcy. Cena Tesli 3 SR Plus powinna rozpoczynać się w Polsce od około 180-190 tysięcy złotych.