Główny inżynier ds. oprogramowania w firmie Rivian i jednocześnie prezes joint-venture Riviana i Volkswagena, ujawnił, że nowy Rivian R2 będzie platformą dla wszystkich przyszłych elektryków Volkswagena. Oświadczenie jest zaskakujące, wobec niedawnych przeszczepów Xpenga do VW ID. Evo oznacza, że ID. Software przestanie być rozwijane a Cariad stanie się swoim cieniem, integratorem. Kolejne samochody elektryczne koncernu Volkswagena będą miały oprogramowanie albo Riviana (Stany Zjednoczone, Europa?), albo Xpenga (tylko Chiny?).

Kooperacje Volkswagena, żeby zabezpieczyć się na przyszłość

W koncernie Volkswagena zaczyna rysować się wyraźny podział obowiązków, gdy chodzi o rozwój software’u do samochodów przyszłości. W Chinach zawiązywane są współprace z firmami chińskimi („in China, for China”), w VW ID. Evo ID. Software już zostało poddane ekstreminacji. W Stanach Zjednoczonych kluczowa staje się współpraca z Rivianem. W Europie jeszcze zostaje Cariad, ale coraz bardziej spychany jest on do roli integratora, w przyszłości może stać po prostu lokalizatorem wytworów Riviana, Xpenga czy SAIC zamiast jego producentem.

Wassym Bensaid, prezes joint-venture Riviana i Volkswagena mówi wprost, że technologia amerykańskiego startupu zostanie wykorzystana we wszystkich przyszłych elektrykach niemieckiego koncernu. „Modułowa, skalowalna technologia” [z Riviana R2] ma trafić do „marek Volkswagena w taki sposób, żeby każda [z nich] mogła nadal wyrażać siebie”. Wzmianka o „markach” jest symptomatyczna, mówimy zatem nie tylko o VW, ale też o Audi, Skodzie, Scoucie, może nawet Porsche, modelach dostawczych czy pickupach koncernu.

Rivian R2 (c) Rivian

Cytujący wypowiedź prezesa AOL twierdzi, że VW ID.1 otrzyma rozwiązanie niemalże „z półki”. Nie jest jasne, od kogo pochodzi ta wzmianka – jeśli od Bensaida, to mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją. Volkswagen ID.1, który na rynek trafi w 2027 roku, powstaje na nowej generacji platformy MEB. Gdyby miał software Riviana, powinniśmy spodziewać się nadchodzącej rychłej śmierci ID. Software. Tego samego ID. Software, które właśnie dojrzało i które dziś stanowi bazę dla wszystkich elektryków z linii VW ID.

Interfejs oprogramowania Volkswagena ID.1 /właściwie: ID.Every1/ (c) Volkswagen

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: