Audi wprowadziło w Niemczech cztery tańsze warianty Audi A6 e-tron: Sportback i kombi (Avant) z nową baterią o pojemności 83 (75,8) kWh i napędem na tył oraz Quattro z baterią o pojemności 100 (94,9) kWh i napędem na obie osie. Cena Audi A6 e-tron Sportback zaczyna się od 62 800 euro. W Polsce taki akumulator nie jest jeszcze sprzedawany, możemy więc tylko przeliczyć proporcjonalnie, że model powinien kosztować od 300 000 złotych. Wersja kombi jest nieco droższa.
Nowe ceny Audi A6 e-tron w Niemczech
Samochody dostępne są jako warianty o następujących nazwach (polski konfigurator TUTAJ, jeszcze bez poniższych modeli):
- Audi A6 Sportback e-tron: cena od 62 800 euro, 300 000 złotych [wartości w złotówkach to obliczenia redakcji Elektrowozu, stąd italik],
- Audi A6 Avant e-tron: cena od 64 450 euro, 307 900 złotych,
- Audi A6 Sportback e-tron Quattro: cena od 79 800 euro, 381 300 złotych,
- Audi A6 Avant e-tron Quattro: cena od 81 450 euro, 389 200 złotych.
Zanim przejdziemy do specyfikacji, słowo wyjaśnienia dotyczące nazewnictwa: A6 oznacza bezpośredniego krewnego dawnego Audi A6 i model o segment większy niż dzisiejsze Audi A5, dawne Audi A4. Tuż obok znajduje się informacja o nadwoziu (Sportback, czyli hatchback, Avant, czyli kombi), żeby nie skupiać uwagi nabywcy na rodzaju napędu. E-tron to oczywiście elektryczny zespół napędowy, w przypadku Audi A6 chodzi o platformę PPE stworzoną we współpracy z Porsche. Quattro wreszcie to napęd na obie osie, który dotychczas oferowany był tylko w S6 e-tron Quattro.
Jak widać najbardziej podstawowy wariant to po prostu Audi A6 Sportback e-tron, bez żadnych dodatkowych oznaczeń w konfiguratorze (kolumna po prawej):
Wersja z mniejszą – ale nadal całkiem sporą! – baterią 83 (75,8) kWh wyposażona jest w silnik o mocy 210 kW/286 KM, dający się krótkotrwale podkręcić do 240 kW/326 KM (Launch Control). Auto przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund (bez Launch Control) i ma do 627 jednostek WLTP (~536 km) zasięgu z najmniejszymi i najbrzydszymi felgami. Domyślnie proponowane są zarówno inne felgi, jak też inny lakier, wersja podstawowa prezentuje się tak, jak poniżej, natomiast zmiana felg na większe oznacza spadek zasięgu do 556 jednostek WLTP (~475 km w trybie mieszanym, 334 km przy 120 km/h):
Oprócz podstawowego wariantu RWD nabywca może też wybrać wersję z napędem na obie osie i większą baterią, która nie będzie drogim Audi S6 e-tron. Ma ona 315 kW/428 KM mocy, z Launch Control chwilowo nawet 340 kW. To więcej niż w przypadku bazowego Audi A6 e-tron (210 kW) czy Audi A6 e-tron Performance, jakie przedstawiono nam podczas premiery (270 kW), ale mniej niż w Audi S6 e-tron Quattro (370 kW/503 KM).
„Bazowa” bateria o pojemności 100 (94,9) kWh sprawia, że Audi A6 Sportback e-tron Quattro jest jednym z niewielu samochodów na świecie, który ma napęd na obie osie i jest w stanie pokonać ponad 700 jednostek WLTP na ładowaniu. Konkretnie: do 716 jednostek WLTP lub do 685 na ładnych felgach. Należąca do tego samego segmentu Tesla Model S Long Range AWD ma 723 jednostki WLTP szacowanego zasięgu na 19-calowych felgach (konfigurator TUTAJ), większy o segment Mercedes EQS 450+ ~126 (118) kWh ma aż 804 jednostki WLTP (konfigurator TUTAJ).