Chińskie Nio zaprezentowało swoją przystępną cenowo markę: Onvo (w Chinach: Ledao) w postaci modelu Onvo L60. Samochód ma być stopniowo wprowadzany do oferty na całym świecie, od września będzie dostarczany w Chinach. Cena Onvo L60, crossovera segmentu D, jest o dokładnie 12 procent niższa niż Tesli Model Y RWD, więc przy identycznych proporcjach w Polsce mówilibyśmy o kwocie 180 400 złotych. Realnie byłoby zapewne więcej ze względu na duży udział kosztów stałych (transport, cło, VAT).

Onvo L60 a Tesla Model Y: wymiary, zasięg, specyfikacja, ceny

Marka Onvo (wcześniej: Alps; od „On Voyage” = podróżujemy, w podróż) ma być w gamie producenta pośrednia między klasą najwyższą reprezentowaną przez Nio i samochodami najtańszymi opracowanymi specjalnie na potrzeby Europy i sprzedawanymi pod marką Firefly (pol. robaczek świętojański). Onvo L60 jest klasycznym crossoverem coupe o długości 4,83 m i 2,95 metra rozstawu osi. Dla porównania: Tesla Model Y ma 4,75 m długości i 2,89 m rozstawu osi, Hyundai Ioniq 5 to 4,64 m długości i 3 m rozstawu osi.

Producent pochwalił się zasięgiem Onvo L60: 555 jednostek przy baterii o normalnej pojemności, 730 jednostek w wersji Long Range oraz około 1 000 jednostek CLTC przy pakiecie o pojemności 150 kWh. Tesla Model Y ma odpowiednio: 554 (!) jednostki dla RWD, 688 jednostek przy LR AWD i 615 jednostek CLTC w wariancie Performance (źródło). Pojemności akumulatorów L60 nie ujawniono, powinny być zbliżone do tych, które stosowane są w Modelu Y: ~60 i ~80 kWh odpowiednio dla wersji bazowej oraz Long Range (wartości całkowite).

Dodajmy, że 1 000 jednostek CLTC z największego akumulatora to mniej więcej 640 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Miłośnicy Tesli szacują, że lepsze zasięgi Onvo L60 to efekt zastosowania nieco węższych opon niż w Modelu Y.

W odróżnieniu od Tesli i innych sprzedawanych obecnie modeli Nio, w Onvo L60 zastosowano architekturę 900 V, która teoretycznie pozwala na wyższe moce ładowania (źródło). Ponadto samochód jest kompatybilny z nowszymi stacjami wymian baterii, co w Europie w zasadzie nie jest żadną przeszkodą. Bazowa cena Onvo L60 wynosząca 219 900 juanów dotyczy przedsprzedaży i zawiera koszty zakupu baterii (brak możliwości korzystania ze stacji wymian) – bez niej samochód będzie tańszy.

W przeciwieństwie do Nio, Onvo L60 nie ma lidaru, ma natomiast radar wysokiej rozdzielczości SFR-2K uzupełniony o kamery, w tym dwie wypustki patrzące na boki. Komputer odpowiedzialny za jazdę półautonomiczną zbudowano w oparciu o jeden procesor Nvidia Orin X (w Nio: 4 procesory). Żeby upodobnić się do Tesli, samochód wyposażono w poziomy ekran centralny o przekątnej 17,2 cala, a żeby ją przeskoczyć – w wyświetlacz projekcyjny (HUD).

Dostawy auta w Chinach mają wystartować we wrześniu bieżącego roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]