W minionym tygodniu Elon Musk zdradził dane techniczne Tesli 3 AWD oraz Performance. Gdy został zapytany o wariant bazowy, najtańszy Model 3, stwierdził, że samochód nie trafi na rynek zanim firma nie osiągnie poziomu produkcji wynoszącego 5 tysięcy aut tygodniowo.

Tesla Model 3: najpierw warianty premium, a edycja bazowa – kiedyś

Prezes Tesli wyznaczył firmie następujący cel: wytwarzanie 5 tysięcy aut tygodniowo. Gdy uda się osiągnąć ten poziom, firma rozpocznie dostarczanie najtańszej edycji Modelu 3 w „trzy do sześciu miesięcy później”. Tymczasem do poziomu 5 000 samochodów tygodniowo Tesla dojdzie najwcześniej na koniec II kwartału 2018 roku:

> Jak idzie produkcja Tesla Model 3? Musk: 2,5 tysiąca sztuk tygodniowo na koniec marca

Skąd to 3-6-miesięczne opóźnienie? Elon Musk wyznał wprost: gdyby Tesla rozpoczęła natychmiastowe dostarczanie bazowego Modelu 3, zaczęłaby tracić pieniądze i groziłoby jej bankructwo (ang. die). To opóźnienie ma pomóc firmie przeżyć.

Złóżmy teraz w całość obydwa elementy układanki:

  • Tesla osiągnie poziom 5 tysięcy egzemplarzy między czerwcem a wrześniem 2018 roku, czyli dostawy bazowego modelu rozpoczną się najwcześniej między wrześniem 2018 a marcem 2019,
  • rezerwacje Tesla Model 3 w Europie przesunięto na 2019 rok, czyli są opóźnione względem Stanów Zjednoczonych o około 1-1,5 roku.

Wnioski? O ile warianty premium rzeczywiście mogą być dostępne w Europie już w 2019 roku, to nie należy się spodziewać, że Elon Musk zechce nasycić nasz kontynent tanimi autami. Dlatego również u nas oferta zostanie zawężona do edycji Long Range, ewentualnie AWD/Performance.

Co sugeruje, że wariant bazowy Tesli 3 zadebiutuje na europejskim rynku nie wcześniej niż w 2020 roku.

> Ile będzie kosztować Tesla Model 3 w Polsce? OBLICZENIA: Audi A4 – Tesla Model 3 – BMW 330i

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.8]