W europejskim konfiguratorze pojawiła się tańsza wersja Tesli 3: Standard Range Plus. W Holandii samochód kosztuje 48 818 euro (47 800 euro bez kosztów dokumentacji), co w Polsce odpowiadałoby równowartości 210-220 tysięcy złotych. Auto jest zatem niewiele droższe niż mniejszy Nissan Leaf e+.
Tesla Model 3 Standard Range Plus – warto czy nie?
Tesla Model 3 Standard Range Plus to samochód elektryczny segmentu D – wielkości Volkswagena Passata – z baterią o pojemności około 54,5 kWh i realnym zasięgiem wynoszącym 386 kilometrów w trybie mieszanym. Zasięg według procedury WLTP to 415 kilometrów i takiej wartości na jednym ładowaniu należy spodziewać się przy jeździe miejskiej.
Auto przyspiesza do 100 km/h w 5,6 sekundy, co jest wynikiem gorszym niż Audi S4 B9 (4,7 sekundy) i BMW 335i (5,4 sekundy), ale lepszym niż na przykład BMW 330i E92 (6,4 s.).
Wersja wyposażeniowa Standard Range Plus to jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów elektrycznych na świecie: według pomiarów EPA auto zużywa 15,6 kWh/100 km, czyli niewiele więcej niż dotychczasowy lider rankingów, Hyundai Ioniq Electric (15,5 kWh/100 km).
> Elektryczna Syrena coraz bliżej? Oto Vosco S106EV jako jeżdżący prototyp
Według naszych wstępnych obliczeń bazowa cena Tesli 3 Standard Range Plus w przeliczeniu na złotówki wynosi niecałe 213 tysięcy złotych. Samochód jest więc droższy od mniejszego Leafa e+ o 11,4 tysiąca złotych. Przy czym Leaf e+ 3.ZERO dysponuje baterią o pojemności 62 kWh, ale oferuje niższą moc i niższy realny zasięg na jednym ładowaniu (346 lub 364 kilometry).
W europejskim konfiguratorze nie widać na razie czasu dostawy auta do Europy. Można się spodziewać, że wyniesie on około 1,5-2 miesiące od momentu złożenia zamówienia.
REKLAMA: Osoby, które nie mieszkają w krajach obsługiwanych przez Teslę, mogą zamówić samochód dzięki firmie Centrumcars24 (klik!).