Tesla opublikowała dokumenty mające ułatwiać strażakom i policjantom zabezpieczenie miejsca wypadku, w którym wziąłby udział Model 3. Dokumenty wskazują miejsca wzmocnień z ultrawytrzymałej stali oraz ujawniają lokalizację modułów baterii i silnika w podwoziu Tesla Model 3.
UWAGA. Od września 2017 roku na łamach www.elektrowoz.pl – SAMOCHODY ELEKTRYCZNE akumulatory trakcyjne w samochodach elektrycznych nazywamy bateriami, żeby odróżnić je od klasycznych akumulatorów ołowiowych.
Budowa Tesla Model 3
Na szczegółowych rysunkach objaśniono, w jakich miejscach znajdują się baterie, gdzie jest silnik oraz gdzie ulokowano przewody wysokiego napięcia.
Elementy z wysokim napięciem w Tesla Model 3: (1) kompresor klimatyzacji, (2) nagrzewnica kabiny, (3) baterie, (4) panel serwisowy baterii, (5) silnik napędowy, (6) przewód prowadzący do gniazda zasilania (7). (c) Tesla / electrek.co
> Jak Autopilot Tesli ratuje życie – i samochód [WIDEO]
Widać, że nagrzewnica kabiny pasażerskiej (2) wyraźnie została zaprojektowana w taki sposób, żeby ewentualnie wykorzystać ciepło powstające w bateriach. W porównaniu do silnika spalinowego zaskakiwać może niewielki w skali auta silnik elektryczny (5).
Co ciekawe, Tesla podkreśla, że Model 3, który jest częściowo lub całkowicie zanurzony w wodzie, należy traktować jak każdy inny samochód. To znaczy: nie ma ryzyka porażenia prądem pochodzącym z baterii.
> Koniec najtańszej Tesli Model S. Wersja 75 kWh tylko z napędem AWD
Klatka pasażerska w Tesla Model 3
Na innych ilustracjach pokazano miejsca wzmocnione ultrawytrzymałą stalą (kolor niebieskozielony). Wyraźnie najważniejsza jest tutaj kabina pasażerska wraz z ludźmi – jednocześnie Tesla wskazuje, że najłatwiej dostać się do kabiny uszkodzonego auta przecinając ją pod tylnym oknem i „odwijając” dach od tyłu do przodu:
Samochodu nie wolno przecinać w miejscach oznaczonych na różowo, ponieważ grozi to wybuchem lub porażeniem prądem:
Dokument można pobrać tutaj.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|