W internecie zaczęły pojawiać się zdjęcia największego SUV-a Volkswagena, którym będzie [prawdopodobnie] VW ID.6 w fazie koncepcyjnej oznaczony jako VW ID. Roomzz. Samochód z założenia ma być pakowny, ale jest w jego kształcie coś, co sprawia, że model nie prezentuje się zbyt estetycznie.

Volkswagen ID.6 vel Roomzz – co wiemy, czego nie

Volkswagen ID. Roomzz został zaprezentowany już prawie dwa lata temu, w kwietniu 2019 roku. Pokazano go w Chinach i z pierwszych wzmianek wynikało, że jeśli trafi do Europy, to w późniejszym terminie. Na etapie konceptu prezentował się tak:

https://www.youtube.com/watch?v=BzP6NOGNIWo

Z filmu skompilowanego ze zdjęć, który zamieszczono na kanale Planet Car News, wynika, że auto właściwie niewiele się zmieniło:

 

https://www.youtube.com/watch?v=SUJQNKr7Y-M&feature=emb_title

Samochód zgubił rozsuwane drzwi, ale to akurat cecha większości modeli prezentowanych na targach, gdzie nie zawsze jest miejsce. Ma też lusterka zamiast montowanych na wysokości emblematu „1st” kamer. Wnętrza auta możemy się tylko domyślać, jednak z pewnością stało się mniej salonowo-futurystyczne niż w koncepcie.

VW ID.6 – specyfikacja

Z pierwotnych deklaracji wynikało, że auto ma 5 metrów długości (mniej dla Europy, więc dla Chin), jeden lub dwa silniki o mocy od 150 kW (204 KM) do 225 kW (306 KM) w wersji AWD oraz baterię o pojemności 77 (82) kWh. Bateria z czasem urosła do około 104 (111) kWh, czyli maksymalnej wartości deklarowanej dla platformy MEB. Możliwe, że auto będzie wyposażane w akumulatory o obydwu pojemnościach.

Przy 82 kWh producent obiecywał 450 jednostek WLTP, więc przy 111 kWh powinno być około 620-630 jednostek. Daje to odpowiednio 380 lub 530-540 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Te wartości są o tyle ciekawe, że układają się w pewną logiczną całość: Volkswagen ID.3 1st zadebiutował obiecując 420 jednostek WLTP, ID.4 1st – nieco ponad 520 jednostek WLTP, więc 620-630 jednostek dla ID.6 całkiem dobrze pasowałoby do schematu. Ale na razie to tylko spekulacje, bo po drodze mamy jeszcze tegoroczną premierę Volkswagena ID.5.

Volkswagen ID.6 ma być elektrycznym odpowiednikiem Touarega z możliwością przewożenia do 7 pasażerów, jednak wzorniczo czegoś mu do Touarega brakuje. Wygląda raczej jak (mini)van z dużymi światłami-okularami, choć ostatnio dąży się raczej do zwężania reflektorów.

Premiera rynkowa (=start sprzedaży) auta powinna mieć miejsce w Chinach jeszcze w tym roku. Do sprzedaży w Europie auto trafi prawdopodobnie dopiero w roku 2022. Ceny modelu nie są znane.

Zdjęcie otwierające i poniższe: VW ID.6. Na samym dole wizualizacja koncepcyjnej wersji auta (c) Volkswagen

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]