Portal Motor1 zdobył zdjęcia nowego BMW serii 5 w wariancie Touring (kombi). Auto powstaje na uniwersalnej platformie, będzie więc dzieliło rozwiązania (i wygląd) z BMW i5, elektrykiem klasy E, bezpośrednim konkurentem Tesli Model S czy Audi A6 e-tron. Nowe BMW i5 powinno zadebiutować w tym, 2023 roku. Samochód jest zamaskowany, niewiele widać, jednak jego sylwetka wydaje nam się mocno wyciągnięta, z długą maską z przodu i dużym zwisem z tyłu.
Nowe BMW i5 z aż tak dużymi zwisami?
BMW i5 zostanie zbudowane na platformie CLAR, która obsługuje napęd na tył i obie osie, pozwala też na montaż silników spalinowych pełniących rolę głównego (ICE) lub uzupełniającego (PHEV) źródła momentu obrotowego. Samo BMW i5 będzie elektryczne (BEV), zgodnie z oznaczeniem zawierającym małą literę „i”, z wczesnych zapowiedzi wynikało, że platforma CLAR będzie w stanie zmieścić baterie o pojemności do 120 kWh, co nieźle pasuje do danych technicznych BMW i7 (101,7 kWh pojemności użytecznej).
Naklejka na drzwiach uchwyconego przez Motor1 auta zawiera napis Electrified Vehicle. Przy autach czysto elektrycznych stosowano nieco inne oznaczenie: Electric Test/Electric Vehicle. Domyślamy się zatem, że wbrew sugestiom Motor1 patrzymy raczej na auto hybrydowe. To że z tyłu nie widać rur wydechowych a pojazd przemieszczał się bezszelestnie, niekoniecznie musi świadczyć o tym, że jest to BMW i5. Chociaż, oczywiście, może.
Dotychczasowe serie aut elektrycznych oparte na modelach spalinowych (BMW i4, BMW iX3, BMW i7) miały identyczne sylwetki. Różniły się jedynie wstawkami, ozdobnikami, ewentualnie posiadały zaślepione atrapy chłodnic, które przy silnikach spalinowych są raczej otwarte. Sylwetka powyższego samochodu może zatem w stu procentach oddawać to, co trafi na rynek pod nazwą BMW i5. Byłby to więc model z długą maską z przodu i dość długim zwisem z tyłu. Motor1 zwrócił też uwagę na czerwone zaciski hamulcowe wskazujące na serię M (BMW i5 M60?).
Warto pooglądać: BMW i5 Touring Spied In Munich Testing In M60 Guise