Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tak będzie wyglądał nowy Fiat Panda (2024) vel Fiat Pandina? A może to nowa Lancia Ypsilon? [Italpassion]

Francuski portal Italpassion – który miewa skłonność do dystrybuowania plotek i niesprawdzonych informacji, fakt – dotarł do ilustracji, które Fiat dołączył do wniosku patentowego złożonego w 2021 roku. Przedstawiają one rzekomo nowego Fiata Pandę czy, jak twierdzą niektóre źródła, Fiata Pandinę. Elektryczny crossover segmentu B zbudowany na bazie Citroena e-C3 ma trafić do produkcji jeszcze w tym roku.

Nowy Fiat Panda (2024) będzie wyglądał jak obecna Panda Cross zmiksowana z Lancią Ypsilon?

To, że nowy Fiat Panda / Pandina będzie bardzo bliskim krewniakiem Citroena e-C3, jest niemal pewne. Możemy zatem w ciemno przyjąć, że auto powstanie na odnodze platformy eCMP o nazwie SCP (ang. Smart Car Platform) i że w najbogatszej wersji będzie miało baterię o pojemności 44 (~41) kWh i silnik o mocy 83 kW/113 KM.

Istnieje wszak niewielkie niewielkie prawdopodobieństwo, że Fiat zechce oszołomić rynek niską ceną, dlatego jako pierwszy w koncernie Stellantis pokaże wariant z mniejszym akumulatorem i około 200 jednostkami WLTP zasięgu (ok. 171 km realnie w trybie mieszanym). Taka wersja mogłaby kosztować zapowiadane „20 000 euro”, walczyłaby o klienta z mniejszym Hyundaiem Casprem EV.

Na ilustracjach z Italpassion widzimy lekko podniesiony model (crossover) z charakterystycznym wyróżniającymi się tylnymi światłami. Podobny zabieg stylistyczny zastosowano w Citroenie e-C3, Lancii Ypsilon czy nawet Fiacie 600e (zdjęcia nr 1, 2, 3 poniżej), ale trzeba też przyznać, że samochód prezentuje się inaczej niż Fiat Panda. W obecnej Pandzie standardem jest wykorzystanie kwadratów z zaokrąglonymi rogami, ten kształt wybija się szczególnie mocno w tylnym bocznym oknie, którego na ilustracji z wniosku patentowego… nie ma.

Citroen e-C3 (c) Citroen / Stellantis

Lancia Ypsilon (c) Auto Express

Fiat Panda, obecna generacja (c) Fiat / Stellantis

Również przód z ciągnącymi się pasami świetlnymi prezentuje się raczej drogo w produkcji, ale dostrzeżemy w nim nuty klasycznej Pandy (ilustracja nr 2) i wyraźne odwołania do koncepcyjnego Centoventi (nr 3):

Nowy elektryk Fiata powinien zadebiutować latem 2024 roku, mówi się o lipcu. Jego dostawy ruszą zapewne przed końcem roku. Początkowo zobaczymy zapewne wersję elektryczną, z czasem auto powinno zyskać też wariant z silnikiem spalinowym.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version