Hansjoerg von Gemmingen dużo jeździ po Niemczech, podróżuje też wypoczynkowo po całej Europie, zahaczył nawet o Afrykę i Azję. Regularnie zamieszcza na swoim koncie na Iksie zdjęcia dokumentujące przebieg jego Tesli Model S P85. Samochód właśnie przebił barierę 1,9 miliona kilometrów. Bateria nie jest oryginalna, była wymieniana trzy razy, ale ta ostatnia wygląda na dopracowaną – pokonała już w sumie 1 milion kilometrów. W tym tempie Tesla Model S przeskoczy rekord Volvo P1800 z 1966 roku (4,2 miliona kilometrów) na początku przyszłej dekady.
Tesla z największym przebiegiem
Elektryk należący do von Gemmingena jest eksploatowany wyjątkowo intensywnie. Przejeżdża na dobę średnio 500-600 kilometrów, co przy sprzyjających wiatrach oznacza co najmniej 5-6 godzin za kółkiem. Właściciel mówi, że to dla niego żaden problem, bo w przeszłości jeździł tirem. Przy 1,6 miliona kilometrów przebiegu samochód miał silnik wymieniany trzy razy, wyjątkowo często na początku eksploatacji. Z innych wypowiedzi wynika, że do wymian lub napraw silnika doszło aż osiem razy.
Bateria była zmieniana na gwarancji również trzy razy, aktualna pochodzi z odzysku (ang. refurbished) i przejechała z tym i poprzednim autem już około 1 miliona kilometrów. Ośmioletnia gwarancja wygasła.
Tesla Model S P85 von Gemmingena została wyprodukowana w 2013 roku, Niemiec kupił ją w roku 2014 z przebiegiem około 30 000 kilometrów. Przez ostatnie pół miliona kilometrów hamulce zużył w około 70 procent, nadal zostało mu 30 procent okładzin. Przednie amortyzatory są oryginalne, chociaż reszta przedniej osi wymagała kompletnej naprawy. Tylne amortyzatory zostały wymienione 1 milion kilometrów temu. Opony zmienia co 50 000 kilometrów.
Jego przepisem na sukces jest spokojna jazda, w trakcie której rzadko przekracza 120 km/h. Przyspieszanie i zwalnianie, tłumaczy, to intensywniejsza praca ogniw (rozładowywanie/ładowanie), co przekłada się na szybszą degradację baterii. Akumulator stara się eksploatować w przedziale między 20 a 80 procent, przy 1 milionie kilometrów przebiegu zanotował on ponad 1 600 cykli ładowania, miał sporo ponad 80 procent pojemności fabrycznej (w zależności od źródeł: 84 lub 86 procent). Korzysta za darmo z Superchargerów, w domu energię uzupełnia z fotowoltaiki, stara się też korzystać z darmowych punktów ładowania, jeżeli takowe są dostępne.

Tesla Model S z rekordowym przebiegiem w Algierii (c) Hansjoerg von Gemmingen / X
Nota od redakcji Elektrowozu: z wcześniejszych informacji wynikało, że właściciel powyższej Tesli jeździ po Niemczech w interesach. Teraz trafiliśmy na informację, że dorobił się on na giełdzie i jeździ po kraju bez celu.