Firma AK Motor, właściciel marki „Syrena”, zadeklarował, że kolejny wariant auta zostanie całkowicie zelektryfikowany. Elektryczna Syrena Meluzyna E3 zostanie wyposażona w baterie o pojemności 20, 30 lub 40 kWh, a zamontowane w niej podzespoły mają pochodzić przede wszystkim z Polski.
Syrena Meluzyna E3: dane techniczne i wszystko, co wiemy
Aktualnie elektryczna Syrena istnieje wyłącznie na renderingach, znane są już jednak parametry techniczne auta. Silnik elektryczny Meluzyny E3 ma dysponować mocą maksymalną 120 kW (163 KM), podczas gdy moc znamionowa to 52 kW, czyli 71 koni mechanicznych.
> Elektryczna Syrena? Będzie! Oto Vosco S106 z Kutna [FOTO]
Syrena Meluzyna E3 to auto trzydrzwiowe, pięciomiejscowe o masie 1,5 tony, z czego 200-400 kilogramów stanowią baterie. Dzięki wykorzystaniu złącza CCS Combo 2, samochód powinien się ładować z mocą do 50 kW. Napędzane będą koła przednie, ale w planach jest też wersja „terenowa” z napędem na obie osie. Baterie o pojemności 20-40 kWh mają dać zasięg 100 do 200 kilometrów na jednym ładowaniu [szacunki www.elektrowoz.pl].
Firma AK Motor chciałaby się rozwijać jako „sieciowa”, czyli punkt centralny konsorcjum, którego celem będzie stworzenie polskiego samochodu elektrycznego. Zamiast rozwijać własną technologię, AK Motor planuje wykorzystać doświadczenia innych. Dotychczas firma wyprodukowała co najmniej 1 egzemplarz Syreny Meluzyny R, czyli wyścigowej wersji Syreny na bazie Mitsubishi Lancer Evo: