Tesla Model 3 (2022), gdy straciła z nazwy człon „Standard Range Plus”, zyskała większy zasięg oraz dostępne w standardzie podgrzewanie kierowcy i tylnych siedzeń. Odpowiednie uzwojenia były na miejscu od kilkunastu miesięcy i wygląda na to, że Elon Musk właśnie zrobił prezent nabywcom starszych Tesli Model 3 SR+ (2021) – i pozwolił je aktywować. Trudno powiedzieć, czy darmowa opcja zostanie na stałe.
Podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele w Tesli Model 3
Podgrzewane przednie fotele w Tesli Model 3 SR+ były od zawsze. Podgrzewana tylna kanapa była dostępna jako aktywowana dodatkowo opcja, czasem domyślnie włączona. Kanapy posiadały odpowiedni sprzęt (uzwojenie, sterowniki), niekiedy brakowało tylko kluczowego elementu: przycisku w interfejsie samochodu.
Z podgrzewaną kierownicą w Modelu 3 SR+ sytuacja była najbardziej skomplikowana: jeśli wierzyć deklaracjom Tesli, posiadały ją auta produkowane w fabryce w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone) po 31 marca 2021 roku. Oraz samochody wytwarzane w Giga Shanghai (Chiny) od/po 1 stycznia 2021 roku. Złożona chronologia ma dość proste wyjaśnienie: producent chciał wprowadzić pakiet dodatkowych opcji wraz z Teslą Model Y wytwarzaną w Chinach, więc prawdopodobnie ujednolicono łańcuchy dostaw.
Teraz ze świata zaczynają płynąć informacje, że Tesla aktywowała możliwość podgrzewania kierownicy i tylnej kanapy u posiadaczy Tesli Model 3 SR+ (2021). Poinformował nas o tym również Pan Piotr, Czytelnik z Norwegii. Nie wiemy, czy dotyczy to wszystkich, czy tylko mieszkańców chłodniejszych krajów w Europie. Nie wiemy również, czy odbywa się to stopniowo, czy może nowa opcja pojawiła się skokowo, wraz z aktualizacją oprogramowania 2021.36.5.x. Od dawna podejrzewamy zresztą, że kolejne wersje software’u nie muszą automatycznie czegoś włączać, lecz raczej mają zaszyte wyzwalacze, prezenty, które można uruchomić, kiedy Tesli przyjdzie na to ochota.
Podgrzewanie kierownicy jest standardem w Tesli Model 3 „Napęd na Tylne Koła” / RWD, czyli roczniku modelowym (2022), który jest dostępny w konfiguratorze od kilkunastu dni. Nowa Tesla Model 3 jest o tyle ciekawa, że ma większą baterię ~55 (60) kWh i oferuje nawet 510 jednostek zasięgu WLTP z 18-calowymi felgami Aero, o czym jednak informację zaszyto głęboko w interfejsie, właśnie na etapie doboru kół:
Ilustracja otwierająca z norweskiej grupy poświęconej Tesli Model 3 dzięki uprzejmości Pana Piotra.