Koncern Stellantis (PSA+FCA) podał wyniki pierwszej połowy 2021 roku i zapowiedział, że w nadchodzących 24 miesiącach wprowadzi na rynek 11 modeli samochodów elektrycznych oraz 10 hybryd plug-in. Wśród nich ma być Alfa Romeo Brennero, niewielki crossover zbudowany na platformie eCMP, który wyjedzie z zakładów w Tychach.

Alfa Romeo Brennero – wszystko, co wiemy

Zgodnie z informacjami, które zdobył Auto Motor und Sport, Alfa Romeo Brennero ma być produkowana w fabryce w Tychach od 2023 roku – tej samej, z której wyjadą nowe Fiaty i Jeepy. Auto powstanie na platformie eCMP znanej nam już choćby z Opla Mokka-e, będzie więc prawdopodobnie crossoverem segmentu B-SUV z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) i baterią 45 (50) kWh. Brennero ma szansę zostać pierwszym czysto elektrycznym modelem marki, ale mają się też pojawić wersje spalinowe samochodu (HEV, PHEV).

Elektryfikacja w Stellantis: Alfa Romeo, Opel, Fiat, Lancia, …

Oprócz wspomnianej Brennero [nazwa niepotwierdzona] włoska marka chce w 2022 roku wprowadzić do sprzedaży Alfę Romeo Tonale dostępną jako hybrydę plug-in. Do 2027 roku z najważniejszych rynków znikną napędy inne niż elektryczne (BEV).

Podobne zapowiedzi słychać przy innych markach należących do koncernu Stellantis. Od 2028 roku Opel chce w Europie sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne, jeden model trafi na rynek jeszcze w tym roku. Fiat ma przejść na zasilanie wyłącznie bateryjne w drugiej połowie dekady (2025-2030), a Fiat Professional ma pokazać dwa nowe elektryczne auta dostawcze w 2022 roku.

Lancia od 2024 roku będzie oferować tylko hybrydy i auta elektryczne, od 2026 wyłącznie elektryki. DS w faceliftingach i nowych modelach będzie stosować wyłącznie napędy elektryczne od 2024 roku, ale to nie oznacza, że zarzuci sprzedaż modeli spalinowych czy hybrydowych. Spośród 11 zapowiedzianych modeli elektrycznych trzy do pierwszej połowy 2023 roku wprowadzi na rynek Citroen, jednego w roku 2023 zaprezentuje JeepMaserati ma zamiar mieć aż dwa, a Peugeot zapowiada jeden na ten rok i jeden na pierwszą połowę roku 2023.

Podsumowując: Stellantis pracuje nad elektryfikacją w markach popularnych (Citroen, Opel, Peugeot) oraz w segmentach z wyższymi marżami (Fiat Professional, Maserati). Nie spieszy się tam, gdzie nie musi (Jeep) lub nie chce marnować pieniędzy (Lancia). Z polskiego punktu widzenia najciekawszy jest oczywiście rozwój Alfy Romeo, choć auto raczej nie podbije naszego rynku.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]