Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Start produkcji Forda Explorera EV opóźniony do połowy 2024 roku [Koelnische Rundschau]

Choć Centrum Samochodów Elektrycznych w Kolonii (Niemcy) wystartowało w czerwcu 2023 roku, produkcja Forda Explorera wystartuje nie na „początku 2024 roku”, lecz około pół roku później, dowiedział się niemiecki dziennik Koelnische Rundschau. Ma to być kwestia „nowych globalnych przepisów dotyczących zespołu napędowego”, co jest sformułowaniem dość zagadkowym, bo w 2024 roku nie wchodzą żadne przepisy dotyczące napędów elektrycznych.

Ford Explorer EV późno, coraz później

Ford Explorer EV powstaje na platformie MEB Volkswagena, ma być bliskim krewniakiem VW ID.4, jego produkcja nie powinna być zatem szczególnie trudna. A jednak auto nie zadebiutuje w sprzedaży przed drugą połową 2024 roku, czyli dobre cztery lata po ogłoszeniu współpracy obu przedsiębiorstw. Koelnische Rundschau wspomina, że przyczyną aktualnego opóźnienia o pół roku są „światowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa”, które Ford chce zaimplementować w samochodzie.

Problem w tym, że nie są nam znane żadne „globalne przepisy”, które dotyczą zespołów napędowych i miałyby zacząć obowiązywać w 2024 roku. Owszem, na terenie Europy wchodzi w życie regulacja GSR (obowiązuje od 6 lipca 2022 dla nowych homologacji i od 7 lipca 2024 roku dla wcześniejszych), która zakłada m.in. obowiązkową kamerę lub czujniki cofania, obowiązkowe ostrzeżenie dotyczące uwagi podczas senności lub rozproszenia kierowcy, zapisywanie danych w sytuacjach awaryjnych itd. Nie ma w niej jednak mowy o napędach, o których wspomina niemiecki dziennik.

Czyżby zatem Ford czekał, aż koncern Volkswagena będzie pozyskiwał ogniwa Li-ion w lepszych cenach, żeby Explorer EV był konkurencyjny na rynku? Cena Forda Explorera EV ma się zaczynać w Niemczech od 45 000 euro.

Dane techniczne Forda Explorera EV nie zostały oficjalnie podane, wiadomo tylko, że auto ma być nieco mniejsze od VW ID.4 i zyska krewniaka z nadwoziem typu coupe. Największa spodziewana pojemność baterii to 82 (77) kWh, najmniejsza to prawdopodobnie 55 (52) kWh połączona z silnikiem 125 kW/170 KM – dokładnie tak samo, jak w przypadku Audi Q4 e-tron, które obecnie kosztuje od 183 700 złotych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version