Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Sprzedaż I-Pace’a chyba nie idzie, jak powinna. Jaguar dołącza do emisyjnego koszyka Tesli

Jak przytomnie zauważył analityk rynku motoryzacyjnego, Matthias Schmidt, w 2021 roku w koszyku emisyjnym Tesli znalazła się Honda oraz nowy gracz, Jaguar Land Rover. Dzięki tej współpracy Jaguar i Land Rover będą mogły sprzedawać samochody spalinowe bez obaw o karę za przekroczenie poziomu emisji dwutlenku węgla. 

Jaguar liczony wraz z Teslą, żeby nie płacić kar

Koszyki emisyjne to metoda na kupienie dodatkowego czasu, gdy chodzi o obniżanie emisji dwutlenku węgla z samochodów spalinowych. Samochody Tesli mają zerową emisję CO2, więc producent może sprzedać nadmiarowe kredyty na wolnym rynku i dopuścić do wspólnego zliczania z inną marką. W 2020 roku Tesla była liczona z Hondą oraz koncernem FCA. O tym ostatnim mówiono pół żartem, pół serio, że ufundował w ten sposób niemiecką fabrykę Tesli.

W 2021 roku zawartość koszyka Tesli się zmieniła. W wersji dokumentu z 25 października wraz z Teslą liczona jest Honda (po staremu) oraz Jaguar Land Rover. Te ostatnie marki mają w ofercie hybrydy plug-in, mają też elektryka, Jaguara I-Pace, ale najwyraźniej jego sprzedaż jest zbyt niska, by zbilansować modele spalinowe. Albo ich silniki nie są wystarczająco wydajne. Albo wreszcie modele spalinowe cieszą się wyjątkowym wzięciem.

Co jeszcze ciekawsze: w koszyku Tesli nie ma już koncernu FCA ani żadnej marki należącej do FCA czy Stellantis, natomiast pojawił się osobny koszyk FCA, w którym znajduje się włoski i amerykański oddział firmy, Honda oraz… Tesla (źródło).

Jeżeli chodzi o inne marki, w grupie Renault znajduje się Dacia, Mitsubishi, Nissan, Alpine, a więc marki należące do aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Wraz z Volvo liczony jest Polestar. W Grupie Volkswagena są marki Volkswagena oraz SAIC i MGToyota zbratała się z Mazdą, a Ford współpracuje ze swoimi oddziałami i Volvo:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: normy emisyjne dla producentów to coś innego niż normy emisji spalin dla poszczególnych modeli samochodów. Wariant dla producentów uwzględnia wszystkie sprzedane auta i sprawdza, czy zmieścili się oni w obowiązującym na terenie Europy limicie emisji dwutlenku węgla.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version