BMW podało szczegółowe dane techniczne BMW iX3, pierwszego samochodu elektrycznego marki od czasów premiery BMW i3. Elektryczny SUV będzie mocniejszy od wersji czysto spalinowych i ustąpi tylko hybrydzie plug-in BMW X3 xDrive30e oraz modelom M40i i M40d. Samochód będzie konkurował na rynku z Mercedesem EQC, Jaguarem I-Pace i Teslą Model Y.
BMW iX3 (2020): dane techniczne, zasięg i wszystko co wiemy
Produkcja BMW iX3 rozpocznie się w 2020 roku, samochód będzie pierwszym modelem z zespołem napędowym eDrive piątej generacji. Dzięki wykorzystaniu platformy CLAR, auto będzie (a właściwie: jest) dostępne również w wariantach spalinowych oraz jako hybryda plug-in (źródło).
Maksymalna moc BMW iX3 ma wynieść 210 kW (286 KM), maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. Dla porównania: hybryda plug-in BMW X3 xDrive30e oferuje 218 kW mocy, BMW M40d – 235 kW i 680 Nm, a BMW M40i – 265 kW i 500 Nm. To sugeruje, że bazowa cena BMW iX3 może startować w przedziale między 250 a 300 tysięcy złotych.
Użyteczna pojemność baterii BMW iX3 wyniesie 74 kWh, co ma się przełożyć na „ponad 440 km WLTP”. Teoretycznie powinno to odpowiadać 370-380 kilometrom zasięgu realnego w trybie mieszanym, jednak ostatnio europejscy producenci wypadają dość słabo w konfrontacji z rzeczywistością. Czytaj: czas pokaże, na ile te obietnice są zgodne z prawdą.
> Realny zasięg Porsche Taycan to 323,5 kilometra. Zużycie energii: 30,5 kWh/100 km
Z drugiej strony: po wstępnych pomiarach BMW zapowiada zużycie energii wynoszące mniej niż 20 kWh/100 km (200 Wh/km)!
Producent chwali się, że w modelu iX3 zostanie zastosowana najnowsza generacja ogniw Li-ion NMC 811 w prostopadłościennych obudowach (zdjęcie powyżej). Firma podkreśla również, że na etapie użytkowania samochód będzie emitował ponad 30 procent mniej dwutlenku węgla niż model X3 sDrive20d – i to przy europejskim miksie energetycznym.