Volkswagen chyba zauważył, że nie uda mu się spełnić celów emisyjnych na rok 2024, jeśli nie osiągnie zakładanej sprzedaży samochodów elektrycznych. Efektem są duże cięcia cen w praktycznie całej gamie. Opisywaliśmy już przykład tego, ile kosztuje VW ID.3 w Niemczech i Polsce po ostatnich rabatach, przyszedł czas na niższe ceny VW ID.4. Na ich tle Skoda Enyaq coraz bardziej prezentuje się niczym auto segmentu premium, a nowa Skoda Elroq… znajdzie się w dziwnej pozycji.

Bardzo dobre ceny VW ID.4

Zmiany w cenach VW ID.4 są następujące (spis obejmuje wybrane modele; źródło lub wykres poniżej zawierają wszystkie), wróciliśmy w okolice poziomów, które zaserwowano nam w momencie rynkowej premiery auta w 2021 roku:

  • Volkswagen ID.4 Pure 55 (52) kWh, 125 kW RWD: 190 190 -> 165 190 zł (-25 000 zł, -13,1 proc.),
  • Volkswagen ID.4 Pro 82 (77) kWh, 210 kW/286 KM RWD: 220 390 -> 195 390 zł (-25 000 zł, -11,3 proc.),
  • Volkswagen ID.4 GTX 4Motion 82 (77) kWh, 250 kW/340 KM AWD: 269 390 -> 244 390 zł (-25 000 zł, -9,3 proc.).

Volkswagen ID.4 to crossover zamykający segment C-SUV, auto z przestronnym wnętrzem, którym może spokojnie konkurować ze spalinowymi modelami segmentu D. Z nowym silnikiem APP550 – poznamy go po mocy wynoszącej 210 kW – model jest dynamiczniejszy niż poprzednia wersja, która traciła werwę przy 60-80 km/h. W zależności od pojemności baterii model ładuje się z maksymalną mocą 145 kW (55 kWh) lub 175 kW (82 kWh), energię od 10 do 80 procent uzupełnia w odpowiednio 25 lub 28 minut. UWAGA! Wariant Pure w standardzie ograniczony jest do 50 kW.

Przy zakupach warto celować w wersje Plus, które są niewiele droższe od podstawowych, ale zawierają na wyposażeniu m.in. nawigację Discover Pro z funkcją automatycznego planowania trasy z postojami, podgrzewane siedzenia z przodu i kierownice, indukcyjne ładowarki telefonów, dwustrefowe automatyczne klimatyzacje z filtrami powietrza (Air Care), bezkluczykowy dostęp czy 3 siedzenia z tyłu, w tym podłokietnik w oparciu siedzenia środkowego.

Deklarowany zasięg VW ID.4 Pure to maksymalnie 364 jednostki WLTP, 311 kilometrów w trybie mieszanym. Wersja z dużą baterią i napędem na tył pokona maksymalnie 572 jednostki WLTP, 489 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 343 kilometry przy jeździe z szybkością 120 km/h [obliczenia redakcji Elektrowozu]. Dodajmy, że maksymalne zasięgi dotyczą najmniejszych 18-calowych felg; każdy dodatkowy cal średnicy to zasięg niższy o parę procent, przy czym felgi 20-calowe oferowane są tylko w wersji GTX 4Motion.

Konfigurator modelu TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]