Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Smarcie oficjalnie potwierdził, że powstanie Smart eSUV (właściwie: smart eSUV), elektryczny crossover zaprojektowany z myślą o poruszaniu się po mieście. Zanosi się więc na auto będące powiększoną odmianą Renault Twingo ZE, z chińską technologią pod maską i nutami Smarta w nadwoziu.
Smart eSUV – co wiemy
Pogłoski o tym, że Smart może zechcieć wprowadzić na rynek crossovera, pojawiły się tuż po przejęciu produkcji aut przez Geely. Teraz Daniel Lescow, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu, oficjalnie zapowiedział model i zdradził, że auto będzie zaawansowane technologicznie, postępowe wzorniczo i zostanie wyposażone w nowoczesne technologie łączności (źródło).
Typowa marketingowa gadka, gdyby nie wspomniane „technologie łączności” – czyżby model był projektowany z myślą o carsharingach? o systemach jazdy autonomicznej?
Smart eSUV ma być elektrykiem opartym na platformie SEA i zostanie zaoferowany na rynku chińskim oraz europejskim. Wzmianka o płycie podłogowej to kolejna frapująca nowinka, ponieważ pojawiła się już ona w kontekście niewielkiego elektrycznego crossovera Volvo, który miałby być mniejszy niż XC40. Niektóre media nazywały go roboczo „Volvo XC20”.
Volvo nie schodziło poniżej segmentów C/C-SUV, nie ma do tego platformy, zatem Smart eSUV albo będzie modelem siostrzanym do „Volvo XC20”, albo też jego pomniejszoną wariacją. Wszelkie rozwiązania technologiczne – w tym możliwość szybkiego ładowania i obiecywany długi czas życia baterii – będą zapewne pochodziły od Geely. Geely zajmie się też produkcją modelu. Za wzornictwo będzie odpowiadał Daimler.
Smart eSUV ma trafić na rynek w 2022 roku.
Zdjęcie otwierające: wizja Smarta eSUV stworzona przez (c) Motor.es