Portal Electrifying miał możliwość przejechania się Smartem #1, zupełnie nowym Smartem zbudowanym przez chińskie Geely. Samochód okazał się ciekawy wzorniczo (ale bez ekstrawagancji), przestronny, usłyszeliśmy też zapewnienie, że jest bardziej niż żwawy. My nie mogliśmy opędzić się od wrażenia, że jest to model pomyślany jako bezpośredni konkurent BMW i3, lecz ulepszony pod każdym względem.

Smart #1 z bliska

Długość samochodu sprawia, że powinien być on klasyfikowany jako model segmentu C-SUV lub wydłużony B-SUV, crossover znajdujący się między Hyundaiem Kona Electric i Kią e-Niro, bliżej tego pierwszego. Na tylnej kanapie jest całkiem sporo miejsca, z przodu miejsce dla kierowcy i pasażera zostało ograniczone przez masywny kokpit i tunel środkowy, ale recenzent twierdził, że ma dużo przestrzeni a wzornictwo uznał za nawiązujące do Mercedesa:

Smart #1 dysponuje dwoma wyświetlaczami: licznikiem i 12,5-calowym ekranem w środkowej części deski rozdzielczej. Firma chwali się, że 70 procent kontrolerów auta da się zaktualizować online, co dobrze wróży nie tylko Smartowi, ale też samochodom Volvo zbudowanym na tej samej platformie. Bateria, jak wielokrotnie opisywaliśmy, ma 66 kWh pojemności, mieści więc o zaledwie 0,5 kWh mniej energii niż akumulatory Mercedesa EQA czy EQB.

Podczas jazdy auto miało być „znacznie bardziej niż tylko wystarczająco szybkie”, a to za sprawą silnika o mocy 200 kW/272 KM napędzającego tylne koła (przyspieszenie: 6,8 s do 100 km/h). Recenzentowi spodobało się to, że miał dobry widok na drogę oraz że nadwozie nie przechylało się na boki podczas jazdy. Zużycie energii wyniosło 19,4-20,7 kWh/100 km, z baterii 66 kWh powinniśmy zatem bez większych problemów wykręcać 320-340 kilometrów przy normalnej jeździe. Producent deklaruje 420-440 jednostek WLTP.

Samochodu nie ma dziś na polskiej stronie Smarta, znajdziemy na niej tylko starszego Smarta EQ. Na niemieckiej stronie Smart #1 występuje jako zapowiedź modelu, „przyszła wersja” dostępna w limitowanym wariancie Launch Edition obok [późniejszych?] Premium i Pro+. Dostawy auta mają się rozpocząć w 2023 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: