Skoda zaprezentowała wczoraj usportowioną, wzmocnioną wersję hybrydowej Skody Octavii iV – Octavię RS iV. To przedostatni element układanki, gdy chodzi o rozdysponowanie napędu hybrydowego nowego Volkswagena Golfa VIII wśród siostrzanych marek.

Skoda Octavia RS iV – wszystko, co wiemy

W październiku 2019 roku Volkswagen Golf VIII został zaprezentowany w dwóch wersjach hybrydowych ładowanych z gniazdka. Był to VW Golf eHybrid oraz mocniejszy VW Golf eHybrid GTE. Teraz wiemy już, że słabszy napęd trafił do Octavii iV a mocniejszy do Octavii RS iV. Oprócz tego niewiele się zmieniło.

Skoda Octavia RS iV dysponuje silnikiem benzynowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW (150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW (116 KM), co dla całego samochodu daje 180 kW (245 KM) mocy oraz maksymalnie 400 Nm momentu obrotowego. Obydwa silniki napędzają koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni DSG – miejsce z tyłu zajęte jest m.in. przez baterię i zbiornik paliwa.

Bateria ma pojemność 13 kWh (pojemność użyteczna: około 10,5 kWh)  i pozwala na przejechanie 60 jednostek WLTP, co w realnym życiu powinno oznaczać do zasięg 51 kilometrów w trybie czysto elektrycznym – oczywiście pod warunkiem, że elektronika auta pozwoli na rozładowanie baterii do końca.

> Nowa Skoda Octavia (2020) w wersji plug-in jako Skoda Octavia iV

Co ciekawe, choć auto oferuje identyczną moc jak wersja czysto spalinowa – poprzednia Octavia RS – jest od niego wolniejsze o 0,6 sekundy, przynajmniej gdy chodzi o przyspieszenie do 100 km/h (6,7 vs 7,3 s dla Octavii RS iV). Powód? Można się domyślać, że chodzi o niższą moc silnika spalinowego i dodatkową wagę baterii, której nie jest w stanie zniwelować silnik elektryczny.

Pojemność bagażnika Skody Octavii RS iV to 450 litrów dla liftbacka oraz 490 litrów dla kombi. W zbiorniku paliwa mieści się 40 litrów benzyny.

Uproszczone hybrydy

Oprócz wariantów RS iV do oferty trafiły też dwie wersje e-TEC, czyli uproszczone hybrydy (ang. mild hybrid). Auta wyposażone są w 3-cylindrowe silniki 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) lub 4-cylindrowe 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM), w których rozrusznik i alternator zamieniono na jeden silnik elektryczny uzupełniony przez baterię o pojemności 0,6 kWh.

Silnik elektryczny nie jest w stanie napędzać kół, ale przez krótki czas może wspomagać silnik spalinowy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: