Skoda udostępniła link do transmisji na żywo z premiery Skody Enyaq iV. Elektryczny crossover na płycie podłogowej MEB koncernu Volkswagena zadebiutuje we wtorek, 1 września, o godzinie 19.00. Transmisja rozpocznie się nieco wcześniej, bo o godzinie 18.40.
Materiał pierwotnie został opublikowany w poniedziałek, 31 sierpnia. Podsumowanie premiery zamieściliśmy tutaj:
Skoda Enyaq iV na żywo w internecie
Kompletne informacje prasowe znajdują się TUTAJ.
Skoda Enyaq iV jest pierwszym crossoverem koncernu na bazie MEB, który zostanie oficjalnie pokazany. Wkrótce po niej zobaczymy Volkswagena ID.4, a w przyszłości również Audi Q4 e-tron w wersji produkcyjnej i inne auta na bazie MEB.
Elektryczna Skoda ma być dostępna w następujących wariantach:
- Skoda Enyaq iV 50 – 52 (55) kWh baterii, RWD, silnik 109 kW / 148 KM, zasięg: 340 jedn. WLTP, czyli około 290 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 60 – 58 (62) kWh baterii, RWD, silnik 132 kW / 179 KM, zasięg: 390 jedn. WLTP, czyli około 330 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 80 – 77 (82) kWh baterii, RWD, silnik 150 kW / 204 KM, zasięg 500 jedn. WLTP, czyli około 430 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 80X i vRS – 77 (82) kWh baterii, AWD, silniki 195 kW / 265 KM lub 225 kW / 306 KM, zasięg 460 jedn. WLTP, czyli około 390 kilometrów realnie.
Czeski elektryk jest samochodem segmentu C-SUV, będzie więc w sposób oczywisty konkurował z VW ID.4, ale też z Kią e-Niro, Volkswagenem ID.3 (segment C), a może nawet podgryzie Teslę Model 3 (segment D) dzięki przystępnej cenie. Według naszych wstępnych obliczeń auto powinno startować od kwoty 150-160 tysięcy złotych dla Enyaq iV 50 „Ambition”, jednak początkowo spodziewamy się modeli droższych w limitowanych edycjach – Founders Edition.
Na renderingach samochód prezentuje się następująco:
Skoda Enyaq iV – specyfikacja:
- segment: C-SUV, przy granicy z D-SUV,
- wymiary: 4,65 metra długości, 1,88 metra szerokości, 1,62 metra wysokości (464,8 cm / 187,7 cm / 161,8 cm),
- rozstaw osi: 2,77 m (276,5 cm),
- pojemność bagażnika: 585 litrów,
- bateria: 52, 58 i 77 kWh (pojemności użyteczne),
- zasięg: do 500 jedn. WLTP dla RWD, 460 jedn. WLTP dla AWD, czyli 420-430 i 390-400 km,
- napęd: RWD, docelowo też AWD,
- moc i moment obrotowy: do 150 kW (204 KM), 310 Nm na tylnej osi, do 75 kW (102 KM) i 150 Nm na osi przedniej,
- cena: 35-40 tysięcy euro,
- hak: opcjonalny, do 1 200 kg,
- konkurenci: Volkswagen ID.4 (droższy?), Audi Q4 e-tron (droższy), Aiways U5 (tańszy), a także Volkswagen ID.3 (segment C), Kia e-Niro (początek C-SUV, mniejsza), Tesla Model 3 (segment D, większa i droższa?), Tesla Model Y (segment D-SUV, większa i droższa).