W czeskim konfiguratorze pojawiły się szczegółowe ceny Skody Enyaq iV w różnych wariantach. Dostępny od drugiego kwartału 2021 roku samochód ma kosztować od 1 078 900 koron za wersję Enyaq iV 60 z baterią 58 (62) kWh i 1 208 900 koron za wariant Enyaq iV 80 z baterią 77 (82) kWh.
Ceny: Skoda Enyaq iV wyceniona jak Kodiaq 2.0 TDI 4×4 z automatem
Zgodnie z czeskim konfiguratorem, nabywcy będą mogli wybrać jeden z dwóch środkowych modeli (wyróżniliśmy je italikiem) z pięciu, które zaanonsowano podczas premiery:
- Skoda Enyaq iV 50 – 52 (55) kWh baterii, RWD, silnik 109 kW / 148 KM, 220 Nm, przyspieszenie 11,4 s, zasięg do 340 jedn. WLTP, czyli do 290 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 60 – 58 (62) kWh baterii, RWD, silnik 132 kW / 179 KM, 310 Nm, przyspieszenie 8,7 s, zasięg do 390 jedn. WLTP, czyli do 330 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 80 – 77 (82) kWh baterii, RWD, silnik 150 kW / 204 KM, 310 Nm, przyspieszenie 8,5 s, zasięg do 510 jedn. WLTP, czyli do 430-440 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 80X i vRS – 77 (82) kWh baterii, AWD, silniki 195 kW / 265 KM lub 225 kW / 306 KM, przyspieszenie 6,9 i 6,2 s, zasięg 460 jedn. WLTP, czyli do 390 kilometrów realnie.
Obydwa warianty dostępne będą wyłącznie z napędem na tył (RWD) w całkiem przystępnych cenach, które w Polsce powinny wyglądać mniej więcej tak (ceny przeliczamy proporcjonalnie do cen Skody Kodiaq, nie po kursie korony czeskiej):
- Skoda Enyaq iV 60 – cena od około 171 900 złotych,
- Skoda Enyaq iV 80 – cena od około 192 600 złotych.
Enyaq iV to duży elektryczny crossover górnej części segmentu C-SUV. Samochód ma 4,65 metra długości, 2,77 metra rozstawu osi i bagażnik o pojemności 585 litrów:
Odpowiednikiem elektrycznej Skody jest Volkswagen ID.4, jednak ten w wersji 1st startuje od 202 390 złotych:
> Volkswagen ID.4 1st: CENA od 202 390 złotych. Nabywcy VW ID.3 1st mają prawo do lekkiej irytacji
Spodziewaliśmy się, że przy bazowej cenie wyposażenie Enyaqa iV 60 będzie biedne, ale na ilustracjach prezentuje się ono całkiem dobrze (źródło):
Należy natomiast pamiętać, że w podstawowym pakiecie nie otrzymamy ani adaptacyjnego tempomatu, ani żadnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Dopłaty wymaga również elektryczne sterowanie foteli, gniazda USB C i gniazdo 230 V, adaptacyjne zawieszenie, matrycowe światła LED czy kamery 360 stopni. Opcjonalna jest również pompa ciepła (tepelné čerpadlo) i ładowanie z mocą 100 kW:
…należy zatem domniemywać, że sensownie doposażony samochód będzie kosztował o 20-30 tysięcy złotych więcej.
Zasięgi elektrycznej Skody wynoszą 390 jednostek WLTP dla Enyaq iV 60 i 510 jednostek WLTP dla Enyaq iV 80. Oznacza to odpowiednio do 330 i do 436 kilometrów w trybie mieszanym. Przy jeździe w przedziale 80->10 procent będzie to odpowiednio 230 i 305 kilometrów. Podobnych wartości (230, 305 km) spodziewajmy się też przy jeździe autostradowej z szybkością „staram się trzymać 120-130 km/h”.
Dostawy samochodu w Czechach mają ruszyć w drugim kwartale 2021 roku. Polskie ceny Skody Enyaq iV mają zostać oficjalnie podane do końca roku 2020.