Skoda zaprezentowała nowy model, Skodę Enyaq Coupe iV. Samochód w wariancie nie-RS ma współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,234, czyli niewiele więcej niż Tesla Model Y (0,23). Enyaq Coupe iV będzie wyposażana w te same zespoły napędowe, które stosowane są w starszej siostrze oraz blisko spokrewnionych Volkswagenach z serii ID.
Skoda Enyaq Coupe iV, specyfikacja i wszystko, co wiemy
Silniki mają mieć moc od 132 kW/180 KM w Enyaq Coupe iV 60 z baterią o pojemności 58 (62) kWh do 220 kW/299 KM dla wariantu Enyaq Coupe RS iV z baterią o pojemności 77 (82) kWh. W pierwszym przypadku auto będzie dysponowało napędem na tył, w drugim – na obie osie (AWD, 1+1). W najbardziej wydajnej wersji z największą baterią – czytaj: zapewne 150 kW/204 KM, RWD, 77 kWh i na 19-calowych felgach – samochód ma oferować do 545 jednostek WLTP, 466 kilometrów realnie w trybie mieszanym (źródło).
Przy większych, widocznych na zdjęciach felgach, i mocniejszych silnikach zasięg będzie mniejszy.
Między najsłabszą i najmocniejszą wersją pojawi się też kilka innych. Wśród nich wymieniono Skodę Enyaq Coupe iV 80x, czyli wariant z baterią 77 kWh i dwoma silnikami o łącznej mocy 195 kW/265 KM. Wszystkie edycje AWD dysponują silnikami indukcyjnymi z przodu i silnikami z magnesami trwałymi z tyłu. To oznacza, że przedni silnik można odłączać („wysprzęglać”), gdy nie jest potrzebny, żeby zaoszczędzić energię podczas jazdy:
Wnętrze Skody Enyaq Coupe RS iV ma domyślnie aktywne soczyście zielone podświetlenie oraz fotele z logotypem VRS (c) Skoda
Auta wyposażone są w opcjonalną pompę ciepła. Producent nie podaje maksymalnej mocy ładowania samochodu, informuje jedynie, że od 10 do 80 procent czas ładowania wyniesie 29 minut. To szybciej niż przy poprzednich wariantach, domyślamy się zatem, że przy największej baterii samochody rozpędzą się do 135 kW. Pojemność bagażnika Skody Enyaq Coupe iV wynosi 570 litrów, auto ma 4,65 metra długości, więc gdyby tylko ten wymiar decydował o zaszeregowaniu do segmentu, samochód trafiłby już do D-SUV.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: gdy samochód zobaczyliśmy po raz pierwszy w 2017 roku jako koncept, nosił nazwę Skoda Vision E. Następnie został przemianowany na Skoda Vision iV: