Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Skoda CitigoE iV – elektryczna Skoda na bazie VW e-Up już oficjalnie

Skoda zaprezentowała elektryczny model Skoda CitigoE iV – a właścivie Citigoe iV – który powstał na bazie elektrycznego Volkswagena e-Up. Samochód ma baterię o pojemności 36,8 kWh i obiecuje 265 kilometrów zasięgu według WLTP. Co powinno oznaczać 225-240 kilometrów zasięgu realnego.

Skoda CitigoE iV: dane techniczne, cena i wszystko, co wiemy

CitigoE to niewielkie auto segmentu A o długości 3,597 metra i szerokości 1,645 metra. Producent nie zdradza masy samochodu, ale biorąc pod uwagę, że spalinowy odpowiednik lokuje się poniżej 1 tony, a bateria swoje waży, spodziewalibyśmy się około 1,3 tony.

Samochód oferowany będzie w kilku kolorach, w tym z zarezerwowanymi dla siebie wariantami żółci (Sunflower Yellow), czerwieni (Tornado Red) i bieli (Candy White). Dostępny będzie wyłącznie jako auto pięciodrzwiowe, z kołami w rozmiarach od 14 do 16 cali oraz z LED-ami do jazdy dziennej i lampami przeciwmgielnymi w standardzie.

> Tauron uruchomi 150 stacji ładowania samochodów elektrycznych w całej Polsce

Całkowita pojemność akumulatorów elektrycznej Skody to 36,8 kWh, deklarowany przez producenta zasięg to 265 jednostek WLTP, czyli około 220 kilometrów zasięgu realnego (w mieście: do 250 km). Auto wyposażone jest złącze ładowania CCS, które pozwala na osiągnięcie 80 procent pojemności w 60 minut. Co ciekawe, producent podaje ten czas przy podpięciu do ładowarki 40 kW, co sugeruje, że samochód nie wykorzysta potencjału większości stacji ładowania, które mamy w Polsce (50 kW).

I rzeczywiście: jeśli spojrzymy na schemat budowy samochodu (poniżej), na obudowie baterii nie dostrzeżemy wlotów/wylotów powietrza, co sugeruje, że akumulatory mogą być chłodzone pasywnie – jak w Volkswagenie e-Golfie:

Mocy wbudowanej ładowarki nie podano, wyliczono jednak, że z naściennej stacji ładowania (AC) samochód naładuje się do 80 procent w 4 godziny i 8 minut, a z klasycznego ściennego gniazdka – w 12 godzin i 37 minut.

Skoda CitigoE iV wyposażona jest w silnik elektryczny o mocy 61 kW (82 KM) i momencie obrotowym 210 Nm, co pozwala na przyspieszenie samochodu do 100 km/h w 12,5 sekundy oraz na osiągnięcie 100 km/h z 60 km/h w 7,6 sekundy. Szybkość maksymalna to 130 km/h.

Produkcja samochodu ma się rozpocząć w drugiej połowie 2019 roku. Do odbiorców auto zacznie trafiać w 2020 roku. Cena Skody CitigoE iV nie została podana, jednak podczas prezentacji użyto sformułowania „poniżej 20 tysięcy euro„, czyli mniej niż równowartość 86 tysięcy złotych. Według wcześniejszych przecieków bazowa cena elektrycznej Skody ma się rozpoczynać od równowartości 72 tysięcy złotych:

> Elektryczna Skoda Citigo-e: CENA ~72 tysiące złotych, bateria 37,7 kWh, zasięg 270 km WLTP?!

Standardowe wyposażenie samochodu obejmie automatyczną klimatyzację, radio, stację dokującą dla smartfona, elektryczne szyby z przodu, system utrzymania pasa ruchu i zestaw poduszek powietrznych z przodu i boku. Ambientowe podświetlenie wnętrza, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane lusterka czy podgrzewane siedzenia mają być dostępne jako opcja.

Skoda iV jako marka samochodów zelektryfikowanych

Marka „Skoda iV” ma być od teraz stosowana przy samochodach elektrycznych (jak CitigoE) i zelektryfikowanych (jak Superb Plug-in). Oprócz samochodów będzie to szereg rozwiązań, wśród których ma się znaleźć możliwość ładowania na wybranych stacjach bez korzystania z kart RFID, a nawet własne stacje ładowania.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version