Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Seat uruchamia Test Center Energy, laboratorium zajmujące się bateriami i ogniwami. I bezpowrotnie traci el-Borna

Volkswagen szuka pomysłu na zagospodarowanie Seata. Hiszpańska marka ogłosiła właśnie, że za 7 milionów euro (równowartość 31,4 miliona złotych) uruchomi Test Center Energy, centrum testujące moduły z ogniwami i baterie do aut elektrycznych i hybrydowych. W TCE sprawdzane będą również różne rodzaje ładowarek.

Seat stracił taniego elektryka, stracił el-Borna, szuka innych obszarów

W maju 2020 roku dowiedzieliśmy się, że Seat stracił swój jedyny samodzielny projekt w segmencie samochodów elektrycznych: małego i taniego elektryka powstającego na platformie noszącej roboczą nazwę MEB Entry. Zostanie on stworzony gdzieś bliżej serca koncernu Volkswagena, prawdopodobnie w samym Volkswagenie.

> Seat stracił projekt taniego samochodu elektrycznego. Małego elektryka za 60-90 tys. zł wyprodukuje Volkswagen?

Równie nieciekawy los spotkał Seata el-Borna, brata-bliźniaka Volkswagena ID.3. W lipcu koncern Volkswagena zaprezentował Cuprę el-Borna, model, który wydawał się wariacją Seata el-Borna. Teraz z kilku oficjalnych komunikatów możemy wprost wywnioskować, że Seata el-Borna nie będzie, będzie tylko Cupra el-Born (źródło, ostatni akapit).

Forma zostanie ta sama, ale ruch jasno wskazuje, która marka będzie teraz twarzą hiszpańskiego przedsiębiorstwa: Cupra. Problem w tym, że Cupra od zawsze była tylko niewielką częścią Seata – załoga może się więc obawiać o pracę.

Z naszego punktu widzenia plus jest taki, że Cupra kojarzy się z wydajnością i sportami motorowymi, więc istnieje szansa, że samochody będą optymalizowane pod kątem lepszych osiągów. Niestety, nawet jeśli nie będą, to prawdopodobnie zapłacimy za nie więcej niż za odpowiadające im modele Volkswagena: ID.3 i ID.4.

Powstające centrum testowe modułów i baterii Seata wygląda na próbę zagospodarowania marki, by ta odnalazła się w nowym segmencie aut elektrycznych. TCE nie jest budowlą gigantyczną (1 500 metrów kwadratowych), ale posłuży do przydatnych testów baterii: obciążeniowych i wytrzymałościowych w różnych warunkach termicznych.

Maksymalna moc wszystkich sześciu komór testowych to 1,2 MW, w lokalizacji badane będą moduły średnio- i wysokonapęciowe – oraz ładowarki. Laboratorium Test Center Energy powstanie niedaleko Barcelony (Hiszpania) i będzie pierwszą tego rodzaju placówką w Hiszpanii. Prace budowlane mają zakończyć się w kwietniu 2021 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version