Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Seat Tarraco jako hybryda ładowana z gniazdka (plug-in): Tarraco FRe. Napęd z VW Passata GTE (2020)

Seat poinformował, że wprowadzi na rynek model Seat Tarraco FR PHEV oznaczony jako Tarraco FRe / FR e. Crossover zostanie wyposażony w zespół napędowy z Volkswagena Passata GTE (2020), czyli będzie posiadał baterię o pojemności 13 kWh, dzięki której auto powinno osiągnąć około 40+ kilometrów realnego zasięgu w trybie elektrycznym.

Seat Tarraco FRe: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Silnik elektryczny Tarraco PHEV ma moc 85 kW (110 KM), silnik benzynowy 1,4 TSI oferuje do 110 kW (150 KM). Łączna moc całego układu to 180 kW (245 KM), łączny moment obrotowy to 400 Nm. Jest to o tyle ciekawe, że z tego samego zestawu Volkswagen Passat GTE (2020) oferuje „tylko” 160 kW (218 KM), przynajmniej według oficjalnych danych producenta.

> Nowy Volkswagen Passat GTE (2020): cena od 44 795 euro. W Polsce od 163,1 czy 179,2 tys. złotych? [akt]

Bateria o pojemności 13 kWh (pojemność całkowita) może być ładowana mocą 3,6 kW przez gniazdko Typu 2. Zgromadzona w niej energia powinna wystarczyć do przejechania „ponad 50 km” według obietnicy producenta, czyli realnie uda się na niej pokonać 40-50 km w trybie czysto elektrycznym.

Producent o tym nie informuje, ale spodziewamy się, że szybkość maksymalna bez włączania silnika spalinowego to 140 km/h. Przyspieszenie Tarraco FRe do 100 km/h ma trwać 7,4 sekundy – są to jednak dopiero wstępne obietnice Seata.

We wnętrzu samochodu znajduje się wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, który prezentuje dane z systemu multimedialnego. W przednim rzędzie zastosowano fotele kubełkowe, czyli lepiej trzymające ciało podczas mocnych skrętów – niewykluczone, że będą one dostępne tylko w linii FR.

Produkcja Seata Tarraco FRe będzie odbywała się w Wolfsburgu (Niemcy), a oficjalna premiera samochodu będzie miała miejsce podczas targów IAA 2019 w Frankfurcie nad Menem we wrześniu tego roku.

Seat: do 2021 roku sześć modeli zelektryfikowanych. Dziś są już cztery

Hybryda plug-in to element większej ofensywy, w ramach której Seat zaprezentuje sześć elektrycznych i hybrydowych modeli do początku 2021 roku. Jednym z nich na pewno będzie elektryczna Cupra, drugim – Seat Mii Electric, trzecim – Seat el-Born. Jako że Tarraco FR PHEV jest czwarty, zanosi się na to, że brakuje nam jeszcze tylko dwóch modeli.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version