Elon Musk pochwalił się na Twitterze kartką, na której były dwa czasy przejazdu Tesli Model S Plaid na torze Nuerburgring. Jeden wynosił 7:31, drugi 7:36 minuty (dokładnie 7:35,579 minuty). Początkowo uznano, że liczy się pierwszy wynik, jednak z filmu oraz komunikatu toru wynika, że jako rekord uznano ten drugi.

Tesla Model S Plaid miała lepszy czas z okrągłą kierownicą, bez wolantu?

Z nagrania, które opublikowała Tesla, wynika, że czas przejazdu wynoszący 7:36 minuty osiągnięto z wolantem (i z seryjnym wyposażeniem). Podsumowywaliśmy je mówiąc, że wolant – chyba najczęściej krytykowany element w nowych Teslach – nie przeszkodził kierowcy w pobiciu rekordu:

Okazuje się jednak, że portal MotorAuthority dotarł do zdjęć Tesli Model S Plaid, na których widać samochód jeżdżący po niemieckim torze z… okrągłą kierownicą. Natychmiast pojawiły się głosy sceptyków, że Musk fałszuje wyniki, że wideo z toru spreparowano, że nie pobito żadnego rekordu.

Jednak niedługo później na oficjalnej stronie Nuerburgring opublikowano informację o rekordzie ustanowionym przez Teslę Model S Plaid (źródło). Na pętli o długości 20,8 kilometra nowa Tesla osiągnęła najlepszy wynik wśród samochodów elektrycznych: 7:35,579 minuty. To o 6 sekund lepiej niż Porsche Taycan (7:42) i o 6 sekund gorzej niż najlepsze auto segmentu E z seryjnym wyposażeniem (spalinowe Porsche Panamera Turbo, 7:30 min.).

Elon Musk pokazał na Twitterze kartkę w taki sposób, że nie było widać opisów czasów. Nie wiadomo, w jakiej konfiguracji Model S Plaid osiągnął 7:31 minuty:


Biorąc pod uwagę fotografię wykonaną przez MotorAuthority całkiem prawdopodobne wydaje się wyjaśnienie, że lepszy czas (7:30,909) osiągnięto z okrągłą kierownicą. Kierowcy są po prostu przyzwyczajeni do tego konkretnego kształtu, mają wypracowany uchwyt, nie muszą się go uczyć w sytuacji, gdy na wyniku może zaważyć pomyłka o ułamki stopni czy chwila zawahania podczas hamowania. A jednak Muskowi mogło zależeć na promowaniu wolantu, ponieważ w nowych Teslach okrągła kierownica nie jest dostępna nawet jako opcja.

To oczywiście tylko spekulacje, ale brzmią prawdopodobnie. Choć rozsądne wydaje się też wyjaśnienie, że kierowca jeździł początkowo z okrągłą kierownicą, żeby nauczyć się samochodu. Albo że najlepszy wynik osiągnięto bez jakiegoś elementu wyposażenia (testowo). Tak czy siak: od teraz najlepszy wynik na Nuerburgring w kategorii aut elektrycznych od teraz należy do Tesli Model S Plaid. Czas na ruch Porsche.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3]