Zgodnie z raportem Highway Loss Data Institute, Tesle kradzione są znacznie rzadziej niż wynosi średnia dla Stanów Zjednoczonych. Autorzy opracowania twierdzą, że prawdopodobieństwo utraty auta jest o niemal 90 procent niższe niż dla „przeciętnego samochodu”. Z kolei najczęściej łupem złodziei padają auta marki Dodge i Infiniti.
Złodzieje nie ryzykują z Teslami, rzadziej kradną też samochody elektryczne
Według badań z zeszłego roku, w wypadku kradzieży Tesli istniało wysokie prawdopodobieństwo jej odzyskania. Ze 115 utraconych samochodów aż 112 udało się zwrócić prawowitym właścicielom, wiele z nich przechwycono po prostu śledząc złodzieja na mapie lub prosząc producenta o podanie lokalizacji auta (źródło).
Dużo gorzej wyglądało to w Europie, gdzie Tesle dosłownie zapadały się pod ziemię (brak ogólnoeuropejskich statystyk). Na szczęście od minionego roku istnieją dodatkowe warstwy zabezpieczeń samochodu, na przykład konieczność wprowadzenia PIN-u przed możliwością wyruszenia w drogę.
> Tak złodzieje kradną Teslę „na walizkę” [WIDEO] – ale „walizka” przypomina raczej router
Aktualne opracowanie Highway Loss Data mówi, że złodzieje rzadziej interesują się Teslami i w ogóle samochodami elektrycznymi, ponieważ często stoją one w garażach, blisko domów lub w pobliżu [monitorowanych] punktów ładowania. W zestawieniu Tesla Model S AWD i Tesla Model X AWD osiągają odpowiednio 11 i 12 procent średniej krajowej. Lepiej od nich wypada tylko BMW serii 3 z napędem na jedną oś, który osiągnął zaledwie 4 procent.
W raporcie nie pojawia się Tesla Model 3, choć badanie obejmuje auta produkowane w latach 2016-2018.
A jakie samochody są kradzione najczęściej? Złodzieje preferują modele drogie, żeby na nich zarobić. Oto ranking pojazdów, w przypadku których istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo utraty auta w wyniku kradzieży:
- Dodge Charger HEMI,
- Dodge Challenger SRT Hellcat,
- Infiniti Q50,
- Infiniti QX80,
- GMC Sierra 1500,
- Dodge Challenger,
- Nissan Maxima,
- Chevrolet Silverado 1500,
- Chrysler 300 4WD,
- Mercedes S-klasy.