Opel poinformował, że w pierwszej połowie 2019 roku pozwoli na zamawianie elektrycznego Opla eCorsy oraz hybrydy plug-in Grandland X. Ten pierwszy zostanie prawdopodobnie zbudowany na platformie e-CMP, która zadebiutowała niedawno w elektrycznym DS3.

Opel eCorsa, Mokka X, eVivaro…

DS3 Crossback E-tense ma mieć baterię o pojemności do 50 kWh oraz oferować zasięg „ponad 300 kilometrów” według procedury WLTP, co odpowiada 240-280 kilometrom zasięgu realnego (EPA). DS3 jest crossoverem, więc – miejmy nadzieję – zawieszony niżej, z mniejszą powierzchnią czołową Opel eCorsa powinien przy tych samych parametrach dobić do 300 km zasięgu realnego (EPA). Oczywiście na razie to tylko spekulacje.

> Aktualne ceny hybryd i nowoczesnych hybryd plug-in w Polsce [RANKING listopad 2018]

Opel Grandland X PHEV z kolei ma zostać wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny AWD o łącznej mocy do 300 KM (220 kW). Obydwa auta powinny zadebiutować w 2019 roku.

A już w 2020 ma się pojawić na rynku całkowicie elektryczna Mokka X oraz dostawczy eVivaro, który również zostanie pozbawiony  silnika spalinowego.  Do 2024 roku wszystkie europejskie samochody osobowe Opla mają mieć wariant czysto elektryczny. To dość odległa perspektywa, dlatego z naszego punktu widzenia istotniejsze jest to, że Michael Lohscheller, prezes Opla, obiecuje, że „wraz z premierą nowej Corsy [Opel] chce uczyni e-mobilność przystępną dla szerokiego kręgu odbiorców„.

Ta ostatnia deklaracja pasuje do niedawnej obietnicy Volkswagena, który dzięki platformie MEB chce budować „samochody elektryczne dla wszystkich”:

> MEB, platforma elektrycznych VW ID, pozwoli na konstruowanie „elektryków dla każdego”

Samochody elektryczne Grupy PSA

W całej Grupie PSA mają zadebiutować następujące samochody elektryczne (pogrubione) i zelektryfikowane:

Na zdjęciu: Opel GT X, czyli wizja samochodu elektrycznego przyszłości według Opla

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.6]