Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Samochody elektryczne 2017 z największymi zasięgami na jednym ładowaniu [RANKING TOP 20]

Które samochody elektryczne 2017 mają największe zasięgi? Jakie auta przejeżdżają najwięcej na jednym ładowaniu? Jakie auta elektryczne nadają się na długie podróże? Oto zestawienie TOP 20 samochodów produkowanych w 2017 roku.

RANKING. Samochody elektryczne 2017 z największymi zasięgami

W zestawieniu ujęliśmy wyłącznie auta tegoroczne, to jest produkowane w roku 2017. Wszystkie zasięgi podajemy według procedury EPA, a więc dobrze odzwierciedlającej realne, prawdziwe zasięgi samochodów elektrycznych. Te modele, które nie posiadają zmierzonego zasięgu EPA (np. samochody Renault i nowy Nissan Leaf 2), przeliczyliśmy według naszej najlepszej wiedzy i deklaracji producenta.

Liczby przy nazwach samochodów oznaczają miejsce w rankingu. Nie wszystkie auta uwzględniliśmy w zestawieniu, ponieważ pierwsza dwudziestka aut zdominowana jest przez Tesle.

32. Kia Soul EV, zasięg: 150 kilometrów

Segment: crossover B (=wnętrze wielkości zwykłego samochodu segmentu C)

Kia Soul EV produkowana jest przez południowokoreański koncern Kia. Samochód w Polsce można obejrzeć m.in. w warszawskim salonie przy ulicy Puławskiej. Auto nie jest szczególnie popularne, ponieważ oferuje stosunkowo słaby zasięg za wysoką cenę.

31. Nissan Leaf 30 kWh, zasięg: 172 kilometry

Segment: C (auta normalne)

Pierwsza generacja Nissana Leafa z największymi dostępnymi bateriami. Samochody powoli znikają z oferty Nissana, ponieważ zostały zastąpione przez model poliftingowy: Nissan Leaf 2 z bateriami o większej pojemności.

Przy zakupie Nissana Leafa 30 kWh ze Stanów Zjednoczonych należy odrzucać auta użytkowane w gorącym klimacie (Kalifornia, Texas i inne), ponieważ przy wysokich temperaturach ogniwa baterii szybko ulegały degradacji.

30. Renault Kangoo ZE, zasięg: 181 kilometrów

Segment: van kombi/auto dostawcze

Nowe wcielenie popularnego auta dostawczego z bateriami powiększonymi do 33 kilowatogodzin. Obok Nissana e-NV200 40 kWh – jeszcze niedostępnego – to jedyny samochód dostawczy z zasięgiem przebijającym próg 180 kilometrów.

29. BMW i3, zasięg: 183 kilometry

Segment: B (auto miejskie)

„Stare”, przedliftingowe wcielenie BMW i3. Baterie o pojemności 33,84 kilowatogodzin – oznaczane przez BMW jako „94 Ah” – pozwalają mu na przejechanie ponad 180 kilometrów na jednym ładowaniu. Rzecz jasna wszystko zależy od stylu jazdy.

30. Ford Focus Electric, zasięg: 185 kilometrów

Segment: C (auto normalne)

Ford Focus Electric to klasyczne auto osobowe, w wersji spalinowej bardzo popularne w Europie. Wersja elektryczna pod względem zasięgu zaczyna odstawać od tegorocznych modeli. I to mimo faktu, że baterie zajmują sporą część bagażnika.

29. BMW i3s 2018, zasięg: 188 kilometrów

Segment: B (auto miejskie)

Nowa, poliftingowa wersja oznaczana jako „model 2018” (patrz tytuł). Wariant „s” dysponuje obniżonym zawieszeniem i lepszymi osiągami niż jego brat, co przekłada się też na nieco gorszy zasięg – ale ten i tak jest lepszy niż w modelu przedliftingowym.

28. BMW i3 2018, zasięg: 200 kilometrów

Segment: B (auto miejskie)

Nowe, poliftingowe wcielenie BMW i3. Produkcja samochodu rozpoczęła się w 2017 roku, ale model oznaczany jest jako rocznik „2018”. Na pierwszy rzut oka auto praktycznie nie różni się od starszej wersji, jednak większe zasięgi oznaczają lepsze wykorzystanie zgromadzonej w bateriach energii.

Na zdjęciu poniżej po prawej stronie.

27. Hyundai Ioniq Electric, zasięg: 200 kilometrów

Segment: C (normalne auto)

Bezpośredni konkurent VW e-Golfa i Nissana Leafa o niewielkiej baterii (tylko 28 kWh), ale bardzo niskim zużyciu energii. Oprócz wersji elektrycznej dostępny jest też w wariancie klasycznej hybrydy (najtańsza wersja) oraz hybrydy ładowanej z gniazdka.

26. VW e-Golf, zasięg: 201 kilometrów

Segment: C (normalne auto)

Elektryczne wcielenie klasycznego Golfa. Dzięki sporemu wysiłkowi inżynierów udało się w nim upchnąć (dosłownie!) baterie o pojemności 35,8 kilowatogodziny, dzięki czemu przebijał zasięgiem poprzednią wersję Nissana Leafa.

Samochód ma być na rynku tylko do 2019 roku i prawdopodobnie nie otrzyma już większych baterii. Auto zostanie zastąpione przez VW I.D.

21. Nissan Leaf 2, zasięg: 254 kilometry

Segment: C (normalne auto)

Nowe wcielenie Nissana Leafa dzięki bateriom o pojemności 40 kWh stało się liderem swojego segmentu. Według Nissana auto sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, w samej tylko Europie do połowy grudnia złożono na nie około 10 tysięcy zamówień.

Zasięg NEDC Nissana Leafa 2 to 378 kilometrów, czym producent bardzo chętnie się chwali. Należy jednak pamiętać, że procedura NEDC bardzo mocno przekłamuje wyniki i dlatego jest już wycofywana z użycia (chociaż nadal obowiązuje).

20. Renault Zoe 41 kWh, zasięg: 268 kilometrów

Segment: B (auto miejskie)

Sympatyczny maluch cieszący się sporą popularnością w Europie Zachodniej. Od niedawna dostępny również z możliwością wykupu baterii, wcześniej wyłącznie z bateriami w leasingu. Popularne auto flotowe.

19. BYD e6, zasięg: 301 kilometrów

Segment: C (normalne auto)

Chiński samochód elektryczny. W Europie dostępny wyłącznie na zamówienie i to tylko przy dużych zamówieniach. Bardzo ciężkie auto ze słabym silnikiem i kiepskimi materiałami we wnętrzu, ale z bateriami o dużej pojemności.

17. Tesla Model S 60, zasięg: 338 kilometrów

Segment: E (klasa premium)

Tesla Model S z bateriami o pojemności 60 kWh była produkowana tylko przez część 2017 roku i została zastąpiona wersją z bateriami o pojemności 75 kWh. Pod względem wymiarów samochód przypomina Audi A6, z punktu widzenia osiągów wypada lepiej niż Audi S6.

13. Opel Ampera E / Chevrolet Bolt, zasięg: 383 kilometry

Segment: C (auto normalne)

Opel Ampera E to jedyny dostępny w Europie samochód, który nawiązywał realną walkę na zasięgi z samochodami marki Tesla. Od 2017 roku samochód dostępny jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych jako Chevrolet Bolt. Nie wiadomo, czy wróci jeszcze do Europy w tej postaci.

12. Tesla Model S 75, zasięg: 401 kilometrów

Segment: E (klasa premium)

Model S z bateriami o pojemności 75 kilowatogodzin i bez drugiego silnika (S 75D) przebija barierę 400 kilometrów na jednym ładowaniu. To oznacza, że nawet przy szybkiej autostradowej jeździe z szybkością 140 kilometrów na godzinę samochód powinien przejechać na jednym ładowaniu 200-250 kilometrów.

6. Tesla Model X AWD P100D, zasięg: 465 kilometrów

Segment: crossover D/E (duży, luksusowy crossover)

Luksusowy crossover wyposażony w dwa silniki elektryczne (stąd „D” w oznaczeniu) i baterię o pojemności 100 kilowatogodzin. To obecnie największe auto Tesli, możliwe do skonfigurowania w wariancie z pięcioma, sześcioma lub siedmioma miejscami w środku.

Wariant „P” samochodu oznacza auto o lepszych osiągach. Ten model w wyścigu na 1/4 mili wygrywa z Lamborghini Aventador.

4. Tesla Model 3 Long Range, zasięg: 499 kilometrów

Segment: D (auto rodzinne)

Najtańsza Tesla w ofercie, stanowi bezpośrednią konkurencję do Audi A4 (S4) i BMW 330i. Według oficjalnych danych EPA jej zasięg na jednym ładowaniu wynosi aż 499 kilometrów. Charakterystyczne światła z przodu przypominają światła Porsche.

Samochód w 2018 roku ma być dostępny również w wariancie z mniejszą baterią i zasięgiem 354 kilometrów.

3. Tesla Model S P100D, zasięg: 507 kilometrów

Segment: E (klasa premium)

Najmocniejsza, najszybsza wersja Tesla Model S z dwoma silnikami, w wariancie o zwiększonej wydajności. To właśnie ten model w trybie Ludicrous jest w stanie rozpędzić się do 97 kilometrów na godzinę (60 mph) w czasie zaledwie 2,3 sekundy.

2. Tesla Model 3 Long Range, zasięg: 538 kilometrów (nieoficjalnie)

Segment: D (auto rodzinne)

To dokładnie ten sam model, który opisywaliśmy na pozycji 4. Według pomiarów EPA auto osiągnęło aż 538 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Tesla zdecydowała się jednak na obniżenie liczby do 499 kilometrów – prawdopodobnie po to, by samochód nie psuł sprzedaży znacznie droższego Modelu S i Modelu X.

1. Tesla Model S 100D, zasięg: 539 kilometrów

Segment: E (klasa premium)

Samochodem, który ma obecnie największy zasięg na jednym ładowaniu, jest Tesla Model S z napędem na obie osie (stąd „D” w nazwie) i bateriami o pojemności 100 kilowatogodzin.

Auto wygląda jak sedan, ale w rzeczywistości jest liftbackiem, tj. tylna klapa bagażnika otwiera się wraz z tylną szybą. Dlatego auto może zostać skonfigurowane jako auto siedmioosobowe, z dodatkowymi siedzeniami w bagażniku.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 27 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version